וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אובמה: "אסד נעזר באירן כדי לדכא את בני עמו"

אובמה גינה בחריפות את אסד, ואמר כי "במקום להאזין לרחשי העם, הוא מחפש סיוע אירני - ונוקט אותן שיטות של בני בריתו בטהרן". פעילי זכויות אדם מדווחים על 88 הרוגים בהפגנות אמש

נשיא ארצות הברית, ברק אובמה, גינה הלילה (שבת) בחריפות את האלימות שמפעיל בשאר אסד כלפי המפגינים נגד שלטונו. כמו כן, טען אובמה כי לקשריו של אסד עם אירן זיקה ישירה ליד הקשה שמפגין הנשיא הסורי כלפי עמו.

בהצהרה שפרסם הבית הלבן, נמסר כי אובמה "קורא לאסד לחדול מיד מהשימוש באלימות המקוממת כלפי המפגינים נגד המשטר הסורי". ארגוני זכויות אדם בסוריה דיווחו כי ביממה האחרונה נהרגו במדינה לפחות 88 בני אדם, בעימותים עם כוחות הביטחון שפרצו בכמה ערים מרכזיות בתום תפילות יום השישי. אובמה ציין בדבריו כי "במקום להאזין לרחשי עמו, אסד מאשים גורמים מבחוץ - ומחפש סיוע אירני כדי לדכא את ההפגנות, באותן שיטות אכזריות שנוקטים בעלי בריתו בטהרן".

זהו הגינוי התקיף ביותר שנשמע מצד ארצות הברית כלפי סוריה, ובפרט כלפי הנשיא אסד, מאז גברה עוצמת ההפגנות במדינה בחודש שעבר. זו גם הפעם הראשונה בתקופה האחרונה שארצות הברית מתייחסת בפומבי, ובאופן כה נחרץ, לזיקתה של טהרן לדיכוי האופוזיציה הסורית, ולדאגה הגוברת באירן לכסאו של אסד.

ביום שלישי, הצהירה מחלקת המדינה האמריקאית כי "ארצות הברית אינה פועלת להפלת המשטר הסורי", וגרסה כי "ארה"ב רק מנסה לקדם תהליכים דמוקרטיים בסוריה". הודעה זו הגיעה לאחר שפורסמו מסמכי שמקורם באתר ההדלפות ויקיליקס, לפיהם העבירה וושינגטון מימון חשאי לגורמי אופוזיציה סוריים.

גם בריטניה גינתה אמש את המהומות בסוריה. שר החוץ וויליאם הייג אמר כי הוא "מודאג מאוד" מהדיווחים על האלימות, וקרא לדמשק לנהוג באיפוק כלפי המפגינים. הייג קרא "לקדם רפורמות דמוקרטיות בסוריה ללא דיחוי", ואמר כי "יש להסיר את תקנות החירום במדינה בפועל - ולא רק באמצעות דיבורים".

כמעט 90 הרוגים ברחבי המדינה

פעילי זכויות אדם בסוריה הגדירו את אירועי היממה האחרונה כ"מרחץ דמים", לאחר שכוחות הביטחון הסורים ירו לעבר מפגינים שהתאספו ברחבי המדינה. כ-88 מהם נהרגו, ורבים אחרים נפצעו. מוקדי העימותים העיקריים היו בלטקיה, בחומס, בחמה ובפרברי דמשק, כמו גם בעיר הדרומית איזרע.

המפגינים התאגדו תחת ארגון-גג התובע מהממשלה שורה של רפורמות שלטוניות, במטרה "לשים קץ לעינויים, להרג ולמעצרים". הארגון, המזדהה כ"ועדות התיאום המקומיות", דורש להנהיג שלושה ימי אבל ממלכתיים בסוריה כדי לציין את מות המפגינים, ותובע לשחרר לאלתר את כל האזרחים שנעצרו בחשד להתקהלויות אסורות, ולהקים ועדת חקירה בלתי-תלויה, שתבדוק את הנסיבות שהובילו להרג המפגינים. לדרישה זו הצטרף גם ארגון אמנסטי, מלקולם סמארט, מנהל הזרוע המזרח-תיכונית של הארגון, שאמר בנוסף כי יש להעמיד לדין אנשי ביטחון סורים שהשתמשו באלימות מופרזת כלפי האזרחים במדינה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully