וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דו"ח של האו"ם: הפלסטינים מוכנים להקמת מדינה

דו"ח המתאם המיוחד לתהליך השלום שיוצג בכינוס המדינות התורמות קובע כי מנגנוני השלטון שנבנו ברשות "מוכנים לתפקד כמדינה", וכי "המכשולים העיקריים בפניהם נובעים מהכיבוש הישראלי"

הרשות הפלסטינית מוכנה להקים מדינה עצמאית - כך עולה מדו"ח שהגיש היום (שלישי) לאו"ם המתאם המיוחד לתהליך השלום במזרח התיכון, רוברט סרי. הדו"ח, שיוצג מחר בכינוס המדינות התורמות לרשות שיתקיים בבריסל, קובע כי "בשישה תחומים שבהם האו"ם מעורב, נמצא כי הרשויות הממשלתיות מספיקות כעת כדי לתפקד כרשויות של מדינה".

בדו"ח ובנייר עמדה שצורף אליו משבח סרי את יו"ר הרשות, אבו מאזן, ואת ראש הממשלה, סלאם פיאד, על תהליך בניין המדינה שהם מובילים. מנגד, הוא מבקר את ישראל וקובע כי היא "צריכה לצמצם את אמצעי הכיבוש בגדה המערבית, כדי להתאים עצמה להישגים של הרשות. המכשולים העיקריים בפני תפקוד מוצלח של המוסדות הפלסטיניים נובעים בראש ובראשונה מהכיבוש, ומהסוגיות הלא פתורות בסכסוך הישראלי-פלסטיני". לכן, לדבריו, "נדרש לחדש בהקדם את השיחות על פתרון של שתי מדינות לסכסוך".

"זו תקופה מכריעה", קובע סרי בדו"ח. "אסור להמעיט בחשיבות של מה שמוטל כעת על הכף. נחוצים בדחיפות עוד צעדים בשטח להחייאת תהליך השלום".

גם הבנק העולמי קבע: הרשות "בעמדה מצוינת" להקמת מדינה

בכינוס מחר בבריסל יוצג גם מסמך שהכין ראש ממשלת הרשות, סלאם פיאד, בו קובע גם הוא כי העם הפלסטיני מוכן להכריז על הקמת מדינה עצמאית. המסמך, שתוכנו פורסם אתמול על ידי סוכנות רויטרס, כולל נתונים שונים על האופן שבו נוצלו בשנתיים האחרונות כספי התרומות, לצורך בניין מערכות הבריאות, החינוך, האנרגיה, המים, הביטחון, המשפט והדיור של המדינה העתידית.

לפי תוכניותיהם של פיאד ואבו מאזן, הפלסטינים צפויים לבקש בספטמבר הקרוב מהעצרת הכללית של האו"ם להצביע על הקמת מדינה פלסטינית עצמאית, בגבולות ה-4 ביוני 1967 - כולל רצועת עזה הנשלטת בידי חמאס. בישראל מזהירים מפני מהלכים חד צדדים שכאלו, ודורשים לדבוק במסלול מדיני של הקמת מדינה בהסכמה. אולם הפלסטינים לא מראים סימנים של ויתור, ובשנה האחרונה קיבלו דחיפה בינלאומית משמעותית כששורה של מדינות, בעיקר בדרום אמריקה, הכירו כבר במדינה העתידית. נכון להיום, 110 מדינות בעולם כבר מכירות במדינה פלסטינית - יותר ממחצית החברות באו"ם.

השבוע זכתה הרשות הפלסטינית לשבחים מהבנק העולמי ומקרן המטבע הבינלאומית. על פי הודעת הבנק העולמי, הרשות "נמצאת בעמדה מצוינת לקראת הקמת מדינה בכל נקודה בזמן, בעתיד הקרוב - וזאת למרות ההגבלות הישראליות הנוקשות המוטלות עליה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully