וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דיווח: ארה"ב מנעה דיון של הקוורטט בתהליך השלום

דיפלומטים באו"ם סיפרו כי ארה"ב מנעה קיום פגישה של הקוורטט, במטרה להביא לחידוש השיחות בין ישראל לפלסטינים. בכיר אמריקאי: "אובמה לא חשב שהפגישה תפיק תועלת"

"ארה"ב מנעה את פגישה של הקוורטט לדון בסוגיית הדיאלוג הישראלי-פלסטיני" – כך דיווחה הבוקר (שלישי) סוכנות הידיעות AP בהסתמך על דבריהם של דיפלומטים באו"ם ובכיר בארה"ב. לפי הדיווח, בריטניה, גרמניה וצרפת רצו שמזכ"ל האו"ם, באן קי מון והאיחוד האירופי יגבשו מסמך באשר לבנייה בהתנחלויות במהלך פגישה של הקוורטט בעניין הגישור במזרח התיכון שהייתה אמורה להתקיים ביום שישי בברלין לצד פגישה מיניסטריאלית של נאט"ו.

"המנהלה של נשיא ארה"ב, ברק אובמה, לא חשבה שפגישה של הקוורטט תפיק תועלת במטרה להביא לחידושן של השיחות", אמר בכיר אמריקאי. לדבריו, "זה פשוט לא הזמן הנכון". דיפלומט אירופאי הביע את צערו על כך שהפגישה נדחתה ואמר כי "זה היה זמן לצעד חזק מהקוורטט בניסיון להניע את השיחות, מאז שהמאמצים של ארה"ב כשלו".

"המזכ"ל יערוך בימים בקרובים נסיעות", אמר סגן דובר האו"ם, פרחאן חק. עם זאת, לדבריו "אין הודעה על פגישה מתוכננת של הקוורטט בזמן הקרוב". שני הצדדים הסכימו ליעד שהציב הנשיא האמריקאי, חודש ספטמבר הקרוב, כדי להגיע להסכמה ביניהם, אך המו"מ קרס שבועות לאחר שחודש לפני כחצי שנה כיוון שלא נראתה ירידה בבנייה בהתנחלויות מצד ישראל. הפלסטינים התעקשו שלא לחדש את השיחות למען השלום עד שישראל תעצור את הבנייה בהתנחלויות בגדה המערבית ובמזרח ירושלים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully