וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פיאד למדינות התורמות: אנחנו מוכנים למדינה

הפלסטינים נערכים להכרזה בספטמבר: מסמך שהכין ראש ממשלת הרשות עבור המדינות התורמות מציג את המערכות שנבנו ב"מדינה שבדרך". הבנק העולמי: הרשות מוכנה להקמת מדינה "בעתיד הקרוב"

העם הפלסטיני מוכן להכריז על הקמת מדינה עצמאית - כך עולה מדו"ח שצפוי להציג השבוע ראש ממשלת הרשות הפלסטינית, סלאם פיאד, למדינות התורמות לרשות, שיתכנסו בבריסל. המסמך, שתוכנו פורסם היום (שני) על ידי סוכנות רויטרס, כולל נתונים שונים על האופן שבו נוצלו בשנתיים האחרונות כספי התרומות, לצורך בניין מערכות הבריאות, החינוך, האנרגיה, המים, הביטחון, המשפט והדיור של המדינה העתידית.

בין היתר, מצוין בדו"ח כי כל בתי המגורים ברשות מחוברים כעת לחשמל, כולל הנידחים ביותר. כמו כן, לפי הנתונים המופיעים בו, צמח בשנת 2010 התוצר הגולמי של הרשות ב-9.3%, ושיעור האבטלה בה ירד מ-26.6% ל-23.4%. ונתון נוסף: בין החודשים נובמבר 2010 ופברואר 2011 בלבד, הוקמו בגדה המערבית 591 חברות עסקיות חדשות.

"אני מאמין שמוסדות השלטון שלנו הגיעו עתה לדרגת מוכנות גבוהה, המאפשרת להם ליטול את כל האחריות המגיעה יחד עם ריבונות על השטחים הפלסטיניים הכבושים כולם", כתב פיאד במסמך בן 63 העמודים. הוא מדגיש, לצד זאת, כי ללא סיום הכיבוש הישראלי, לא ניתן יהיה לממש את ההישגים הללו: "ללא שינוי בסטטוס-קוו, האפקט החיובי של הרפורמות הפנימיות יהיה מוגבל בהיקפו ולא ישרוד זמן רב".

לפי תוכניותיהם של פיאד ויו"ר הרשות, אבו מאזן, הפלסטינים צפויים לבקש בספטמבר הקרוב מהעצרת הכללית של האו"ם להצביע על הקמת מדינה פלסטינית עצמאית, בגבולות ה-4 ביוני 1967 - כולל רצועת עזה הנשלטת בידי חמאס. בישראל מזהירים מפני מהלכים חד צדדים שכאלו, ודורשים לדבוק במסלול מדיני של הקמת מדינה בהסכמה. אולם הפלסטינים לא מראים סימנים של ויתור, ובשנה האחרונה קיבלו דחיפה בינלאומית משמעותית כששורה של מדינות, בעיקר בדרום אמריקה, הכירו כבר במדינה העתידית. נכון להיום, 110 מדינות בעולם כבר מכירות במדינה פלסטינית - יותר ממחצית החברות באו"ם.

השבוע זכתה הרשות הפלסטינית לשבחים מהבנק העולמי ומקרן המטבע הבינלאומית. על פי הודעת הבנק העולמי, הרשות "נמצאת בעמדה מצוינת לקראת הקמת מדינה בכל נקודה בזמן, בעתיד הקרוב - וזאת למרות ההגבלות הישראליות הנוקשות המוטלות עליה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully