וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

השביתה נמשכת: יתקיימו רק "ניתוחים מצילי חיים"

אריאל נוי

11.4.2011 / 4:58

ההסתדרות הרפואית תמשיך היום בעיצומים, ויתקיימו רק ניתוחים דחופים. הרופאים בבית החולים ברזילי באשקלון יעבדו כרגיל כהזדהות עם תושבי הדרום, ויתוגברו בצוותים מבית החולים שיבא

גם היום (שני) ימשיכו הרופאים בבתי החולים הציבורים את עיצומיהם. הרופאים בבית החולים ברזילי באשקלון יעבדו כרגיל, לאות הזדהות עם תושבי הדרום שבסוף שבוע חוו ירי של עשרות רקטות ופצצות מרגמה. אלה יתוגברו בכמה רופאים ממרכז הארץ, בהם צוותים מבית החולים שיבא בתל השומר.

היום ומחר יבוטלו כל הניתוחים שאינם מוגדרים כדחופים, למעט הליכים להסרת גידולים מסכני חיים. עם זאת, ועדות חריגים יאשרו בקשות לניתוחים נוספים. ביום רביעי יעברו כל בתי החולים לעבוד במתכונת שבת בלבד, כפי שעבדו בשני ימי שביתת האזהרה בשבוע שעבר, והמרפאות הקהילתיות ימשיכו לעבוד כסדרן.

בהסתדרות הרפואית הדגישו אתמול כי המחסור בתקנים הוא הבעיה המרכזית של מערכת הבריאות. לדברי בכירים בארגון, מספר הרופאים בישראל הוא כמחצית מהדרוש, והעיצומים שננקטים "ממחישים עד כמה המחסור ברופאים בפריפריה הוא אקוטי". ליאוניד אידלמן, יו"ר הר"י, אמר כי "האוצר מתעלם מדרישות הרופאים להשקיע בפריפריה ובתשתיות ולא מתמרץ רופאים לעבור לצפון ולדרום". לדבריו, "חרף כל ההצהרות, תושבי הפריפריה אינם חשובים מספיק בעיניי פקידי האוצר".

"השביתה - טראומה למערכת הבריאות הציבורית"

במשרד הבריאות ממשיכים לקרוא להסתדרות הרפואית ולמשרד האוצר להתיישב סביב שולחן הדיונים ולהמשיך במשא ומתן עד גיבוש הסכם. אידלמן, מצדו, טוען כי המשא ומתן בין נציגי האוצר לרופאים המוחים על תנאי העסקתם לא יחודש נוכח "משבר האמון" בין הצדדים. לדבריו, "עד שבאוצר לא יפסיקו להתעסק בנושאים פרוצדורליים, לא נחזור לשולחן המשא ומתן".

מנכ"ל משרד הבריאות, פרופ' רוני גמזו, אמר כי "שביתת רופאים היא טראומה למערכת הבריאות הציבורית, והיא טראומה למשרד הבריאות. השביתה הזו חייבת להיפסק והבעיה חייבת להיפתר מהר, תוך ימים. עד חג הפסח מבחינתי יש משא ומתן".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully