וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הרופאים: "האוצר מייבש את מערכת הבריאות"

אריאל נוי

6.4.2011 / 10:52

יו"ר ההסתדרות הרפואית, ד"ר לאוניד אידלמן, תקף את משרד האוצר וטען כי במשרד ניצלו את שתיקתם בעשור האחרון. הזהיר: "בלי רפואה ציבורית לא תהיה רפואה בכלל"

אבי כהן

(צילום: אבי כהן. עריכת וידאו: גדי וינסטוק, קריינות: אביב אברמוביץ')

"האוצר ניצל את השתיקה שלנו בעשור האחרון כדי לייבש את מערכת הבריאות בישראל, אם לא תהיה רפואה ציבורית לא תהיה רפואה בכלל", כך אמר היום (רביעי) יו"ר ההסתדרות הרפואית, ד"ר לאוניד אידלמן, בכנס השנתי של איגוד רופאי המשפחה.

אידלמן הוסיף: "אנחנו נמצאים במאבק קשה, עקשני מאוד למען שינוי פני מערכת הבריאות בישראל. לראשונה בהיסטוריה יש אהדה של הציבור כלפי המאבק, כי הם מבינים שהרפואה הציבורית קורסת, שאנחנו נאבקים לטובתם, על מנת שיקבלו את הזמן, את הטיפול ואת היחס הראוי להם, ושיידעו שהרופא המטפל בהם לא עייף".

"אחת הדרישות שלנו היא לתת לרופאים יותר השתלמויות כדי להעניק להם את הכלים לטיפול טוב יותר", אמר אידלמן והוסיף כי "רפואת המשפחה היא עמוד השדרה של הרפואה כולה, מבלי רפואת משפחה לא תהיה רפואה ציבורית. בארץ ובארצות רבות בעולם רפואת השפחה תופסת מקום מכובד וחשוב".

קופות החולים חזרו לפעול

שביתת האזהרה במערכת הבריאות נכנסה היום ליומה השני והאחרון לפי שעה, כשבתי החולים הציבוריים ברחבי הארץ פועלים במתכונת שבת, כחלק ממחאת הרופאים על שכרם ותנאי העסקתם. עם זאת, סניפי קופות החולים לאומית וכללית, שהושבתו אמש, יחזרו היום לפעילות תקינה. פגישתם של נציגי האוצר ונציגי הסתדרות ההסתדרות הרפואית הסתיימה אמש ללא התקדמות בסוגיית הסכם השכר, ונציגי הצדדים סיכמו על שלוש פגישות נוספות בשבוע הבא.

בדומה לאמש, בתי החולים הציבוריים פועלים כאמור במתכונת שבת, ומטפלים רק במקרי חירום. מרפאות החוץ לא יפעלו, וכך גם בתי החולים הפסיכיאטריים והגריאטריים הממשלתיים. תורים וניתוחים שנקבעו ואינם דחופים יידחו, ובמחלקות ישהו רק רופאים כוננים. לא יתבצעו בדיקות MRI ו-CT, וכן טיפולי הפריה חוץ גופית.

למרות ההשבתה, חדרי המיון פועלים כרגיל, וכך גם מחלקות הטיפול הנמרץ. מחלקות הפגיות ומחלקות יולדות פועלות אף הן כסדרן, וכן יינתנו גם טיפולי כימותרפיה לחולי סרטן וטיפולי דיאליזה דחופים. במהלך השביתה, משרד הבריאות מפעיל ועדות חריגים באמצעותן ניתן יהיה לאשר ביצוע של טיפולים חריגים. ההסתדרות הרפואית תמשיך להפעיל את מוקד פניות הציבור, שמספרו 5104*, בו ניתן לברר על תורים שנקבעו מראש.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully