וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שבוע שני לשביתת הרופאים: "זה יהיה מאבק ארוך"

אריאל נוי

10.4.2011 / 3:31

שביתת הרופאים נכנסת לשבוע השני, ובשלב זה אין כל התקדמות במו"מ עם משרד האוצר. עם זאת, הודיעו הרופאים כי יבצעו בימים שני ושלישי ניתוחי גידולים וניתוחים דחופים אחרים

הרופאים יפתחו היום (ראשון) את השבוע השני לשביתתם, זאת לאחר שפגישת נציגי משרד האוצר ונציגי ההסתדרות הרפואית הסתיימה בסוף השבוע ללא כל התקדמות. עם זאת, השבוע לא יצטרפו אל הרופאים עובדי קופות החולים.

מההסתדרות הרפואית נמסר, כי "לאור חוסר נכונות האוצר לדון במצוקות מערכת הבריאות ולהבהיר בצורה שאינה מתחמקת את המשך המשא ומתן, אנו נאלצים להמשיך בצעדים הארגוניים".

מההסתדרות הרפואית נמסר עוד, כי "מתוך אחריות לאומית ודאגה אמיתית לחיי המטופלים אנו מכריזים שבשני ושלישי יבוצעו ניתוחי גידולים בלבד. כמו כן, ועדת החריגים תאשר ניתוחים דחופים אחרים".

"משבר אמון"

במשרד הבריאות ממשיכים לקרוא להסתדרות הרפואית ולמשרד האוצר להתיישב סביב שולחן הדיונים ולהמשיך במשא ומתן עד גיבוש הסכם. יו"ר ההסתדרות הרפואית ד"ר ליאוניד אידלמן אמר, כי המשא ומתן בין נציגי האוצר לרופאים המוחים על תנאי העסקתם לא יחודש משום שלדבריו, "ישנו משבר אמון בין הצדדים".

אידלמן הוסיף, כי "עד שלא יסופקו הבהרות, ועד שבאוצר יפסיקו להתעסק בנושאים פרוצדורליים, לא נחזור לשולחן המשא ומתן". רופאים בכירים בהסתדרות הרפואית הביעו את מורת רוחם מהאופן בו מתנהל המשא ומתן ואף טענו כי המאבק צפוי להיות ארוך.

ד"ר אבי ויסמן, סגן מנהל מחלקת הרדמה וחבר בוועד הרופאים בבית החולים רמב"ם בחיפה אמר לוואלה! חדשות, כי "לצערי, מצב הרפואה או החולים זה לא מה שמטריד את האוצר. כרגע הם ממונים על כספי המדינה והם חושבים שזו הדרך ולכן אני לא מאמין שזה הולך להיות מאבק קצר".

מנכ"ל משרד הבריאות, פרופ' רוני גמזו, הוסיף כי "שביתת רופאים היא טראומה למערכת הבריאות הציבורית, והיא טראומה למשרד הבריאות. השביתה הזו חייבת להיפסק והבעיה חייבת להיפתר מהר, תוך ימים. עד חג הפסח מבחינתי יש משא ומתן".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully