וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מחלוקת בקרב הרופאים: מתנגדים להרחבת השר"פ

אריאל נוי

8.4.2011 / 16:37

במכתב שכתבו ליו"ר הסתדרות הרופאים, ד"ר ליאוניד אידלמן, כתבו כמה רופאים כי הם מתנגדים להצעת סגן שר הבריאות להרחיב את שירותי הרפואה הפרטיים. "פעולה זו תפגע קשות במערכת", אמרו

סדקים פנימיים ראשונים בקרב הרופאים במאבקם נגד האוצר? לוואלה! חדשות הגיע מכתב המיועד לד"ר ליאוניד אידלמן, יו"ר ההסתדרות הרפואית בישראל, בו ציינו רופאים כי למרות תמיכתם במאבק ההסתדרות למען הרפואה הציבורית, הם מתנערים מרעיון הרחבת שירותי הרפואה הפרטית כיעד ולהכנסתו תחת כנפיהם של בתי החולים הציבוריים. לדבריהם, הפעולה תפגע קשות במערכת הבריאות הציבורית.

לדברי הרופאים החתומים על המכתב, הסתדרות הרופאים נגררה אחרי ספין של הממשלה בנושא השר"פ: "גורמים בממשלה מבקשים להסיט את הדיון ולהימנע מפתרונות אמיתיים, ומציעים במקום זאת את הכללת השר"פ בבתי החולים הציבוריים. אנחנו, כחברי הסתדרות הרופאים, סבורים כי פעולה זו תפגע קשות במערכת הבריאות הציבורית כולה. לכל הפחות, אפשר לומר שיעד זה שרוי במחלוקת עמוקה, והדבר רק מחזק את דעתנו כי אסור שהשר"פ יהיה חלק מיעדי המאבק הנוכחי".

בראשית השבוע העלה סגן שר הבריאות, יעקב ליצמן, את הרעיון להשיב את שירותי הרפואה הפרטית לבתי החולים הציבוריים, כחלק מפתרון מצוקת הרופאים. ביום שלישי דן ליצמן בנושא עם ראש הממשלה, בנימין נתניהו, ועם שר האוצר, יובל שטייניץ. ח"כ אילן גילאון (מרצ) ביקר את ההצעה, ואמר כי "לא רק שליצמן מסרב להגן על רופאי ישראל ועל תנאי העסקתם, הרי שעתה גם מתברר שהוא הכריז מלחמה על מערכת הבריאות הציבורית בכללותה. הצעתו להחזיר את שירותי הבריאות הפרטיים לבתי החולים הממשלתיים היא מסמר אחרון בארון הקבורה של מערכת הבריאות הציבורית".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully