וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בצה"ל קוראים להגיב לירי בנחישות, "אך לא מהבטן"

אלוף פיקוד הדרום, טל רוסו, נפגש עם ראשי המועצות האזוריות במערב הנגב. הוא אמר כי הירי אתמול לעבר אוטובוס התלמידים "הוא חציית קו אדום", אך גם ש"צריך לחשוב לטווח ארוך"

שי מכלוף

(צילום: שי מכלוף, עריכה: יותם בן-דוד)

אלוף פיקוד דרום, טל רוסו, ביקר היום (שישי) במערב הנגב, ונפגש עם ראשי הרשויות המקומיות. בהתייחסו לפגיעת טיל הנ"ט באוטובוס התלמידים אתמול, אמר רוסו כי "בירי הזה נחצו קווים אדומים". לדבריו, צה"ל פועל כדי שאירועים כאלה לא יישנו, ויעשה הכל כדי שהחיים ברצועת עזה יהיו נורמליים, וכדי שהתנועה בכבישים בצירי הגדר תאובטח". כמו כן, קיבל רוסו סקירה מראשי המועצות על אודות הנזקים שנגרמו לתושבים וליישובים שבתחומן מהירי המתמשך מעבר עזה לעבר ישראל. לגבי תקיפות צה"ל בעזה, אמר רוסו: "אנחנו באמצע פעולה, וחמאס נפגע קשה. אנו שוקלים את כל האפשרויות. צריך להסתכל עם על הטווח הארוך ולא רק על הטווח הקצר, ולא לפעול מהבטן".

הפסקת אש? הירי לעבר הדרום נמשך גם בצהריים

אמש הכריזו הפלגים הפלסטיניים בעזה על הפסקת אש, אך היום נורו חמש פצצות מרגמה מהרצועה לעבר ישראל, והתפוצצו בשטח פתוח דרומית לאשקלון. לא היו נפגעים. מוקדם יותר נורו 14 פצמ"רים מעזה, שנפלו בשטחים פתוחים במועצה האזורית אשכול. לא דווח על נפגעים, אך נזק נגרם ללול תרנגולות שספג פגיעה ישירה. בנוסף, נזק נגרם למפעל האזור. התלמידים במועצה האזורית אשכול נדרשו להישאר במרחבים מוגנים בבתי הספר, ושוחררו לבתיהם רק לאחר זמן רב, כשהם מלווים ברכבי ביטחון.

צה"ל מביע צער על מות "אזרחים בלתי מעורבים" בעזה

בתגובה לירי מהרצועה, תקף חיל האוויר בעזה. מצה"ל נמסר כי "בעקבות ירי תלול מסלול מסיבי לעבר תושבי המועצה האזורית אשכול שנורה מלב שכונה אזרחית בדרום רצועת עזה בשעות הצהריים, תקף כלי טיס של חיל האוויר שתי חוליות מחבלים בנקודות השיגור, וזוהו פגיעות". הפלסטינים דיווחו כי בהפצצות חיל האוויר נהרגו אם ובתה. על כך נמסר מצה"ל כי "בתקיפות נפגעו ככל הנראה גם אזרחים שהינם בלתי מעורבים בלחימה", וכי צה"ל "מצר על כך שארגון הטרור חמאס בוחר לפעול מלב האוכלוסייה האזרחית ומשתמש בה כמגן אנושי". עוד נמסר מדובר צה"ל כי "נמשיך לפעול בנחישות ובעוצמה נגד כל ארגון טרור אשר מפעיל טרור נגד מדינת ישראל. ארגון הטרור חמאס הוא הכתובת ועליו האחריות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully