וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הרמטכ"ל גנץ במסר מרגיע: "לא להיכנס להיסטריה"

יהושע בריינר וניר יהב

7.4.2011 / 20:11

בתום הערכת מצב שבוצעה באוגדת עזה בעקבות ההסלמה במצב בדרום, מבקש הרמטכ"ל רא"ל בני גנץ להרגיע את הרוחות. "לא צריך להיבהל, פועלים במרחב ההגנתי וגם בהתקפי"

שר הביטחון אהוד ברק, הרמטכ"ל רב-אלוף בני גנץ, אלוף פיקוד הדרום טל רוסו ומפקד אוגדת עזה, תא"ל יוסי בכר, קיימו הערב (חמישי) הערכת מצב בעקבות ירי טיל הנ"ט לעבר אוטובוס הסעות סמוך לקיבוץ סעד והמשך ירי הרקטות לעבר שטח ישראל. לאחר הערכת המצב אמר גנץ כי "אני מציע לא להיכנס להיסטריה ולא להיבהל. אנחנו עושים פעולות גם במרחב ההגנתי וגם במרחב ההתקפי". גנץ אמר את הדברים לאחר שנשאל האם ישראל קרובה למבצע צבאי נוסף ברצועת עזה.

שר הביטחון ברק אמר כי "אירוע ירי הנ"ט שגרם לפגיעתו הקשה של נער הוא אירוע חמור ביותר. מדובר בפגיעה בעומק מדינת ישראל, מטיל שיצא מעומק רצועת עזה. לא נקבל זאת וננקטות פעולות על מנת להבהיר שדברים כאלה לא יכולים להימשך". ברק הבהיר כי "חמאס אחראי לכל מה שמגיע מהרצועה ואנחנו מצפים שיבין מה מותר לו ומה אסור". בהתייחס ליירוט שביצעה מערכת כיפת ברזל אמר ברק כי "ככל הנראה היה יירוט מוצלח ולשם כך היא פותחה. זה לא סוד שיש לנו רק שתי סוללות פעילות וישנה עוד דרך ארוכה כדי שיהיה בידינו פתרון שלם. למרות הפגיעה היום אין זה אומר שבכל ירי המערכת תצליח לפגוע ולשם כך קיים גם המערך ההתקפי של צה"ל".

שלושה פלסטינים הרוגים

על פי הדיווחים מעזה, חיל האוויר וטנקים של צה"ל ירו לעבר מספר נקודות שיגור ברצועה, מהן נורו הרקטות והפצמ"רים. כתוצאה מהירי נהרגו שלושה פלסטינים: מוחמד מנאסרה, תושב שכונת סג'אעייה בן 50, מוסעב סופי בן 18 ומוחמד מהמום בן 25. בנוסף, נפצעו כ-20 בני אדם, חלקם באורח קשה. בין הפצועים גם ילדים.

בין היתר התקיף צה"ל את אזור שדה התעופה ברפיח, שטחים פתוחים בחאן יונס, מחנה הפליטים ג'בליה, שכונת א-זייתון בעיר עזה, שכונת סג'אעייה ממזרח לעזה ואזורים ממזרח לדיר אל-בלח שבמרכז הרצועה. שניים מהיעדים שהותקפו הם מוצב 'עוביידה' של הזרוע הצבאית של חמאס מדרום לעיר עזה ומוצב של משטרת חמאס. כל הפצועים הועברו להמשך טיפול בבתי החולים ברצועה.

ראש צוות המשא ומתן הפלסטיני, ד"ר סאיב עריקאת, אמר לסוכנות הידיעות הפלסטינית 'מען' בתגובה לאירועים בעזה כי "איומיו של ברק ובכירים נוספים לתקוף ברצועת עזה מסכנים את ביטחון המזרח התיכון. על ישראל להפסיק לאיים על עזה ולא להתקיף את עמנו הפלסטיני שם".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully