וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נער נפצע אנוש מפגיעת טיל נ"ט באוטובוס בנגב

יהושע בריינר, רמי שני וניר יהב

7.4.2011 / 18:00

נער בן 16 נפצע באורח קשה מאוד ואדם נוסף נפצע קל לאחר ירי נ"ט מעזה לעבר צומת סעד. זו הפעם הראשונה שבה נורה טיל נ"ט לעבר רכב אזרחי ישראלי. הפלסטינים: 3 הרוגים בתקיפת צה"ל בעזה

רויטרס

(צילום: שי מכלוף ואלברטו דנקברג, עריכה: טל רזניק, קריינות: אביב אברמוביץ')

שני בני אדם נפצעו אחר הצהריים (חמישי) מפגיעת טיל נ"ט שנורה מרצועת עזה לעבר צומת סעד במערב הנגב. הטיל, מסוג קורנט, פגע באוטובוס של המועצה האזורית שער הנגב. אחד הנפגעים הוא נער בן 16, שנפצע באורח קשה מרסיסים בראשו ובכל חלקי גופו והוא מחוסר הכרה. הפצוע השני הוא נהג האוטובוס שנפצע באורח קל. מסוק של צה"ל נערך לפנות את הנער לטיפול בבית החולים סורוקה בבאר שבע.

צוותים של מד"א הוזעקו למקום על מנת לטפל בפצועים ולבצע בנער פעולות החייאה. חבלנים של המשטרה בוחנים את החפץ שהתפוצץ. תושבי האזור נקראו להישאר במרחבים מוגנים.

מחקירה ראשונית עולה, כי מספר דקות לפני הירי, האוטובוס היה מלא בילדים. כולם ירדו ממנו בקיבוץ נחל עוז. האוטובוס המשיך לכיוון מזרח ונשארו עליו רק הנער המלווה והנהג שנפצעו. הפצצה פגעה בחלקו האחורי של האוטובוס והביאה לפציעתו של הנער בפלג גופו העליון.

דובר צה"ל מסר הערב כיבתגובה לפגיעת טיל נגד טנקים באוטובוס שהסיע ילדים סמוך לקיבוץ סעד, מבצעים כוחות משולבים של צה"ל תקיפות נרחבות ברצועת עזה. בנוסף בוצע ירי למרחבים מהם נורו פצצות מרגמה לעבר שטח ישראל בשעה האחרונה. "צה"ל ימשיך לפעול ברצועת עזה בהתאם להערכת מצב", נאמר בהודעת דו"צ.

מפה צומת סעד, אפריל 2011. Google Earth
מפה צומת סעד, אפריל 2011/Google Earth

על פי הדיווחים מעזה, חיל האוויר וטנקים ירו לעבר מספר נקודות שיגור ברצועה, מהן נורו הרקטות והפצמ"רים. כתוצאה מהירי נהרגו שלושה פלסטינים: מוחמד מנאסרה, תושב שכונת סג'אעייה בן 50, מוסעב סופי בן 18 ומוחמד מהמום בן 25. בנוסף, נפצעו כ-14 בני אדם, חלקם באורח קשה. בין הפצועים גם ילדים.

בין יתר היעדים שהותקפו על ידי צה"ל: אזור שדה התעופה ברפיח, שטחים פתוחים בחאן יונס, מחנה הפליטים ג'בליה, שכונת א-זייתון בעיר עזה, שכונת סג'אעייה ממזרח לעזה ואזורים ממזרח לדיר אל-בלח שבמרכז הרצועה. שניים מהיעדים שהותקפו הם מוצב 'עוביידה' של הזרוע הצבאית של חמאס מדרום לעיר עזה ומוצב של משטרת חמאס. כל הפצועים הועברו להמשך טיפול בבתי החולים ברצועה.

ראש צוות המשא ומתן הפלסטיני, ד"ר סאיב עריקאת, אמר לסוכנות הידיעות הפלסטינית 'מען' בתגובה לאירועים בעזה כי "איומיו של ברק ובכירים נוספים לתקוף ברצועת עזה מסכנים את ביטחון המזרח התיכון. על ישראל להפסיק לאיים על עזה ולא להתקיף את עמנו הפלסטיני שם".

עדכון ראשון: 15:22.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully