וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שר החוץ הסודני: "נתלונן נגד ישראל באו"ם"

עלי אחמד קארטי, ממשיך לטעון כי ישראל היא זו שעומדת מאחורי התקיפה בעיר הנמל פורט סודן, בה נהרג ככל הנראה פעיל חמאס: "ניסיון להכשיל המגעים להורידנו מרשימת מדינות הטרור"

רויטרס

(צילום: רויטרס. עריכה אמיר קוטיגרו. קריינות: אביב אברמוביץ')

"קיימת התקדמות משמעותית בחקירת התקיפה הישראלית לעבר מזרח המדינה". כך דיווח אמש (רביעי) אתר חדשות סודני בהתייחסו לירי שאירע הבוקר בעיר הנמל פורט סודן, כתוצאה ממנו נהרגו שני בני אדם.

האתר ציטט את שר החוץ הסודני, עלי אחמד קארטי שהצהיר כי "סודן תתלונן נגד ישראל במועצת הביטחון של האו"ם". קארטי העלה את הסיבה, שלטענתו, הביאה את ישראל לתקוף ואמר כי "ישראל מנסה להכשיל את המגעים שלנו עם וושינגטון להורדת שמה של סודן מרשימת המדינות תומכות הטרור". באשר לתגובה אפשרית מצד סודן אמר השר: "סודן שומרת לעצמה את הזכות להגיב באופן מלא" .

מוקדם יותר היום, דיווחה רשת הטלוויזיה הסעודית, אל ערביה, כי אחד מההרוגים שהיו במכונית שהותקפה היה בכיר בחמאס, וממונה על מערך ההתחמשות בארגון. לדיווח אין אישור ממקורות אחרים. ההרוג הנוסף היה נהג המכונית, תושב סודן. עוד צויין בדיווח כי התקיפה נעשתה באמצעות מסוק אפאצ'י.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

"אנחנו יודעים שזאת הייתה תקיפה ישראלית"

בצהריים אמר השר קארטי כי הוא משוכנע שישראל עומדת מאחורי התקיפה. "זו אגרסיביות זרה", אמר. "אנחנו יודעים שזו הייתה תקיפה ישראלית". האשמה דומה השמיע גם מוחמד טהיר חוסיין, סגן ראש מפלגת השלטון במחוז הים האדום, שבשטחו אירעה התקיפה. בהודעה מטעמו אמר חוסיין כי זהותם של התוקפים "אפופה מסתורין", אולם הוסיף כי הוא מעריך שמאחורי התקיפה עומד המוסד, ש"פועל לאיתור מבריחי נשק".

לגבי התקרית עצמה, אמר חוסיין כי עדי ראייה סיפרו לו ש"מטוס הגיע מהים האדום, פגע במכונית והסתובב חזרה". הטענה הזו עומדת בניגוד לדברים שאמר הבוקר מושל מחוז הים האדום בסודן, סאלח סיר אל-חתים קנה. הוא התראיין לאתר "מרכז התקשורת הסודני", המקושר למנגנון הביטחון במדינה, וטען כי כלי טיס לא היו מעורבים באירוע, וכי הרכב נפגע מטיל, "שנורה ממקור לא ידוע".

אתמול טענה המשטרה המקומית כי המכונית נפגעה מטיל שנורה לעברה מהים האדום - אך בהמשך דיווח אותו אתר של "מרכז התקשורת הסודני" כי מטוס קרב זר הוא שתקף את המכונית מהאוויר, וכי כלי הטיס הבלתי מזוהה הוברח משטח סודן באמצעות אש נ"מ וכלי טיס מקומיים שהוזנקו לעברו. בצהריים פרסמה סוכנות הידיעות רויטרס עדות אחרת, ממקור בשדה התעופה של פורט סודן, ולפיה היו אלו דווקא מסוקים. "שמענו שלושה פיצוצים חזקים", אמר המקור. "יצאנו החוצה לראות מה קורה, ועד ראייה אמר לנו שראה שני מסוקים, שנראים כמו אפאצ'י".

(עדכון ראשון: 22:16)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully