וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דיווח: אחד ההרוגים בתקיפה בסודן - בכיר בחמאס

רשת אל ערבייה דיווחה כי אחד ההרוגים בתקיפה המסתורית בסודן אמש הינו ממונה על ההתחמשות בחמאס, והתקיפה התבצעה באמצעות מסוק אפאצ'י. שר החוץ של סודן: "יודעים שזו תקיפה ישראלית"

רויטרס

(צילום: רויטרס. עריכה אמיר קוטיגרו. קריינות: אביב אברמוביץ')

פרטים נוספים הולכים ונחשפים על תעלומת התקיפה בסודן: רשת הטלוויזיה הסעודית, אל ערביה, דיווחה בצהריים (רביעי) כי אחד מההרוגים שהיו במכונית שהותקפה אמש ליד עיר הנמל פורט-סודן היה בכיר בחמאס, וממונה על מערך ההתחמשות בארגון. לדיווח אין אישור ממקורות אחרים. ההרוג הנוסף היה נהג המכונית, תושב סודן. עוד צויין בדיווח כי התקיפה נעשתה באמצעות מסוק אפאצ'י.

שר החוץ של סודן, עלי אחמד קארטי, אמר מוקדם יותר היום כי הוא משוכנע שישראל עומדת מאחורי התקיפה. "זו אגרסיביות זרה", אמר. "אנחנו יודעים שזו הייתה תקיפה ישראלית". האשמה דומה השמיע גם מוחמד טהיר חוסיין, סגן ראש מפלגת השלטון במחוז הים האדום, שבשטחו אירעה התקיפה. בהודעה מטעמו אמר חוסיין כי זהותם של התוקפים "אפופה מסתורין", אולם הוסיף כי הוא מעריך שמאחורי התקיפה עומד המוסד, ש"פועל לאיתור מבריחי נשק".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

לגבי התקרית עצמה, אמר חוסיין כי עדי ראייה סיפרו לו ש"מטוס הגיע מהים האדום, פגע במכונית והסתובב חזרה". הטענה הזו עומדת בניגוד לדברים שאמר הבוקר מושל מחוז הים האדום בסודן, סאלח סיר אל-חתים קנה. הוא התראיין לאתר "מרכז התקשורת הסודני", המקושר למנגנון הביטחון במדינה, וטען כי כלי טיס לא היו מעורבים באירוע, וכי הרכב נפגע מטיל, "שנורה ממקור לא ידוע".

אתמול טענה המשטרה המקומית כי המכונית נפגעה מטיל שנורה לעברה מהים האדום - אך בהמשך דיווח אותו אתר של "מרכז התקשורת הסודני" כי מטוס קרב זר הוא שתקף את המכונית מהאוויר, וכי כלי הטיס הבלתי מזוהה הוברח משטח סודן באמצעות אש נ"מ וכלי טיס מקומיים שהוזנקו לעברו.

בצהריים פרסמה סוכנות הידיעות רויטרס עדות אחרת, ממקור בשדה התעופה של פורט סודן, שהתקיפה אירעה בסמוך לו - ולפיה היו אלו דווקא מסוקים. "שמענו שלושה פיצוצים חזקים", אמר המקור. "יצאנו החוצה לראות מה קורה, ועד ראייה אמר לנו שראה שני מסוקים, שנראים כמו אפאצ'י".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully