וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

משרד החוץ: 4 ישראלים עדיין נעדרים בניו זילנד

מבין ארבעת "מנותקי הקשר", יש חשש לחייהם של עופר לוי וגבי אינגל, שנראו בקרייסטצ'רץ' זמן קצר לפני הרעש. שבוע אחרי האסון, נערכו בעיר הלוויות ראשונות - אך רוב ההרוגים טרם זוהו

רויטרס

(צילום: רויטרס; עריכה: גדי וינסטוק; קריינות: אביב אברמוביץ')

מספר הישראלים הנמצאים בניו זילנד ומוגדרים "מנותקי הקשר" עדיין עומד על ארבעה, ובכללם השניים - עופר לוי וגבי אינגל - שיש חשש גדול לחייהם שנראו בעיר קרייסצ'רץ' זמן קצר לפני הרעש. כך נמסר הבוקר (שני) ממשרד החוץ.

"אנחנו מנסים להיות אופטימיים, אך להיות מציאותיים גם כן, ולעשות הכל על מנת להגיע למידע על מצבם", אמרו לוואלה! חדשות במשרד החוץ. "אנשינו ממשיכים לשתף פעולה עם הכוחות הניו זילנדיים. היחסים עם ניו זילנד טובים, ואנחנו עובדים מולם בתיאום מלא. אנחנו מקווים שיהיו בשורות טובות. השגריר, הקונסול ודיפלומטית מאוסטרליה עדיין נמצאים באזור".

במשפחותיהם של לוי ואינגל אמרו היום כי הם עדיין ממתינים לעדכון מראש הממשלה בנימין נתניהו, בעקבות שיחה שקיים עם עמיתו הניו זילנדי.

במשרד החוץ מעריכים כי עד סוף השבוע הקרוב, תוטס לארץ גופתו של הישראלי שנהרג ברעש, עופר מזרחי, שאתמול הושלם זיהוי גופתו. "צריך להבין שבאירוע בקנה מידה שכזה, הדברים האלה לוקחים זמן", אמרו במשרד החוץ, "אך אנחנו מקווים שזה יקרה כמה שיותר מהר".

בתוך כך, ממשלת ניו זילנד אישרה לצוות זיהוי פלילי ישראלי להתחיל בחיפושים אחר שני הנעדרים הישראלים באזור הרעש בקרייסטצ'רץ'. כך מסר לוואלה! חדשות חיליק מגנוס, השוהה עם הצוות החילוץ הישראלי במדינה.

שבוע אחרי: רק 8 גופות זוהו בוודאות, מתוך כ-200 הרוגים

הלילה יציינו בניו זילנד שבוע לאסון, בין היתר בשתי דקות דומייה. רק היום החלו להיערך הלוויותיהם של ההרוגים. הראשון שהוא למנוחות היה גם ההרוג הצעיר ביותר ברעש - בקסטור גוולנד, תינוק בן חמישה חודשים בלבד, שנהרג כשמקלט טלוויזיה נפל ומחץ אותו למוות.

מניין הקורבנות ברעש עומד כרגע על 148, אך למעשה, שמונה גופות בלבד שוחררו עד כה בשל הצורך בזיהוי וודאי של הנספים. המשטרה בניו זילנד מעריכה כי מספר ההרוגים באסון יגיע בסופו של דבר ל-200 לפחות. קרוב ל-50 בני אדם עדיין מוגדרים נעדרים, והמאמצים לאיתורם נמשכים כל העת.

רעידת אדמה בניו זילנד, פברואר 2011. GettyImages
עבודות החילוץ בקרייסטצ'רץ' נמשכות כל העת/GettyImages

ראש ממשלת ניו זילנד, ג'ון קי, שכבר החל בגיוס כספים בכל רחבי העולם, העריך היום כי נזקי הרעש עלולים להגיע ל-15 מיליארד דולרים. "ההשפעות יורגשו במשך שנים רבות", אמר, "אך הממשלה תספק את המשאבים הכספיים הדרושים לטווח הארוך והקצר. תמיכה ושיקום קרייסטצ'רץ' הם מהדברים החשובים ביותר שהממשלה תבצע השנה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully