וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ניו זילנד לישראל: סייעו לטפל בנזקי רעש האדמה

פנחס וולף ואריאל נוי

27.2.2011 / 0:00

ממשלת ניו זילנד פנתה בסוף השבוע לישראל בבקשה שתסייע לה באמצעי סניטציה, בטיהור מים ובמבנים ניידים. חבריו של עופר מזרחי: הרשויות מעכבות את תהליך זיהוי הגופות

ממשלת ניו זילנד פנתה בסוף השבוע לישראל בבקשה שתסייע לה באמצעי סניטציה, בטיהור מים ובמבנים ניידים. זאת בעקבות הנזק הגדול שנגרם לתשתיות המדינה בעקבות רעידת המדינה שארעה שם בשבוע שעבר. ראש הממשלה, בנימין נתניהו, הנחה את הגורמים הרלבנטיים להיענות בהקדם לבקשה. אמש דווח כי מספר ההרוגים באסון עלה עלה ל-145 ומספר הנעדרים עומד על 200.

עדיין לא זוהתה גופתו של הישראלי עופר מזרחי, אשר נעדר מאז רעידת האדמה בשבוע שעבר. חבריו שניצלו מהאסון ושבו ביום חמישי האחרון לישראל טענו הערב כי ממשלת ניו זילנד מעכבת את תהליך הזיהוי, למרות שלדבריהם "אין ספק כי מת".

בתוך כך, הרשויות בניו זילנד העריכו כי מרכז העיר קרייסטצ'רץ' ייהרס וייבנה מחדש. כשליש מהמבנים בעיר ניזוקו בצורה כה קשה, והם ייהרסו על ידי בולדוזרים עם תום פעולות הפינוי והחילוץ.

העיר ספגה גם נזק כבד מבחינה כלכלית: הרובע העיסקי נחרב ושיקומו יארך מספר חודשים. כל העסקים שפעלו במקום ייאלצו לעבור למקום אחר. עוד מעריכים כי לפחות 50 אלף בני אדם יאבדו את עבודתם למשך חודשים ארוכים.

ראש ממשלת ניו זילנד, ג'ון קי, כינה את רעידת האדמה "האסון הקשה ביותר שידעה ארצנו". קי, הודיע כי ב-1 במרץ יהיו שתי דקות דומייה להתייחדות עם הנספים באסון ועל מנת להראות כבוד וסולידריות למשפחות שאיבדו את יקיריהן, או אלה שעדיין ממתינות למידע עליהם. קי נפגש עם משפחות הנעדרים וניסה לחזק אותן. לדבריו, "אנחנו יודעים כי בני אדם יכולים לשרוד בתנאים קשים, ללא מים או מזון. אנחנו עובדים קשה ככל שניתן על מנת למצוא את אלה שלכודים ואולי הצליחו לשרוד".

קי הוסיף כי ביום שני תכריז הממשלה על חבילת סיוע כלכלית שתוענק לאלה שמקום עבודתם או ביתם נפגעו באסון. הוא הבהיר, כי "זה ניסיון ראשוני לסייע בשיקום הכלכלי של הנפגעים הרבים באירוע הזה".

(עדכון ראשון: 21:44)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully