וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"יום שנאה" באירן: אלפים קוראים לתלות מוסווי

תגובת הנגד של המשטר באירן: שלטון האייתוללות יזם יום הפגנות נגד "הפשעים של מנהיגי ההמרדה הצבועים וסייעניהם המלוכניים", ואלפים יצאו להשתתף בו בעקבות תפילות יום השישי בטהרן

אלפי תומכים של שלטון האייתוללות נאספו היום (שישי) אחרי תפילות הצהריים, והם מפגינים בטהרן בירת אירן נגד מנהיגי האופוזיציה, שיזמו את ההפגנות נגד השלטון ביום שני האחרון. לפי הדיווחים, המפגינים היום קוראים להוציא להורג בתלייה את שני מנהיגי האופוזיציה, מיר חוסיין מוסווי ומהדי כרובי. השניים נתונים זה כשבוע במעצר בית, תחת השגחת הצבא.

שלטונות אירן הכריזו על קיומו של "יום שנאה" נגד מנהיגי האופוזיציה היום, שבו, על פי הודעת מיניסטריון ההסברה, ההמונים יוכלו "להביע את שנאתם, זעמם ותחושת הגועל שלהם נגד המעשים הנפשעים של מנהיגי ההמרדה הצבועים וסייעניהם המלוכניים".

בהפגנות ביום שני השתתפו, לפי הדיווחים, עשרות ואף מאות אלפי תומכי אופוזיציה, ובמוקדים רבים פרצו עימותים אלימים בינם לכוחות הביטחון. במהלך ההפגנות בטהרן נהרג הסטודנט סאנע ג'אלה, כשבין השלטונות לאופוזיציה מתחולל מאז קרב גרסאות לגבי זהותו ונסיבות מותו: השלטונות טוענים עי הוא היה פעיל במנגנון הבסיג' שנורה על ידי אנשי האופוזיציה, בעוד שבאופוזיציה טוענים כי הוא היה מפגין שנורה על ידי כוחות הביטחון. בהלווייתו של סאנע, שלשום, פרצו עימותים בין שני הצדדים.

הבוקר דיווח ה"טלגרף" הבריטי כי בניגוד לעמדה הנחרצת שמציגים השלטונות נגד האופוזיציה, קצינים במשמרות המהפכה, המנגנון הנאמן ביותר לשלטון, פרסמו באחרונה מכתב בו הם מתחייבים לא לנהוג באלימות כלפי מפגיני האופוזיציה, משום שחוקי האיסלם אוסרים עליהם לפגוע בבני עמם.

שלטים נגד מנהיגי האופוזיציה מוסווי וכרובי בהלוויית הסטודנט סאנע ג'אלה בטהרן, 16 בפברואר 2011. רויטרס
הלווייתו של סאנע ג'אלה, יום רביעי/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully