וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קצינים במשמרות המהפכה: "לא נירה על מפגינים"

בניגוד לשלטונות באירן שקראו ליום "זעם ושנאה" נגד מפגיני האופוזיציה, קצינים במשמרות המהפכה פרסמו מכתב בו התחייבו שלא לנהוג באלימות כלפי המפגינים

קצינים במשמרות המהפכה האירניים פרסמו מכתב בו התחייבות שלא לנהוג באלימות כלפי מפגיני האופוזיציה בארצם, כך דיווח הלילה (שישי) עיתון ה"דיילי-טלגרף" הבריטי. לטענת כותבי המכתב, חוקי האיסלם השיעי מונעים מהם להשתמש באלימות נגד עמם שלהם.

במכתב, שנשלח למפקד משמרות המהפכה, מוחמד עלי ג'פארי, מבקשים הקצינים שלא להורות להם לעשות שימוש באלימות נגד המפגינים. "הבטחנו לעמנו כי לא נירה או נכה את אחינו המבקשים לבטא את מחאתם הלגיטימית נגד מדיניותם של מנהיגיהם", כתבו הקצינים. עוד קראו הקצינים למפקדם להשתלט גם על כוחות הבסיג' ולהורות להם לא לנהוג באלימות.

אתמול הודיעו שלטונות אירן כי ימנעו מעתה ממנהיגי האופוזיציה במדינה לפרסם הודעות לתומכיהם. האייתוללה סאנק לריג'אני, הממונה על המערכת המשפטית במדינה. צוטט בסוכנות IRNA ואמר: "העם יכול להיות בטוח שנחסום את המנגנון באמצעותו מנהיגי ההמרדה מוסרים את הודעותיהם". הוא לא ציין לאילו מנגנונים הכוונה, אך מדובר ככל הנראה באתרי האינטרנט האופוזיציונריים, המפרסמים הודעות מטעמם של ראשי המחנה הרפורמיסטי, מיר חוסיין מוסווי ומהדי כרובי.

שלשום הודיעה ממשלת אירן כי תקיים ביום שישי "מפגן שנאה וזעם" נגד מנהיגי האופוזיציה במדינה. בהודעה מטעם מועצת התעמולה האירנית נכתב כי "אחרי תפילות יום השישי, הציבור בטהרן יאחד כוחות ויפגין שנאה וגועל כלפי הפשעים הברברים של מנהיגי ההסתה ובני בריתם הצבועים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully