וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בלחץ ישראלי? מצרים מנעה מעבר ספינות אירניות

ניר יהב, כתבנו לענייני ערבים

17.2.2011 / 10:48

בתעלת סואץ אישרו כי בוטל מעברן של שתי ספינות מלחמה אירניות מים סוף לים התיכון. עיתון כווייתי: ברק התריע על העניין בפני שר ההגנה המצרי טנטאווי, ש"הבטיח לטפל בנושא בשקט"

מעברן המתוכנן של שתי ספינות מלחמה אירניות בתעלת סואץ בוטל, כך מסר הבוקר (חמישי) גורם רשמי בהנהלת התעלה לסוכנות רויטרס. עוד קודם לכן נמסר כי שתי האוניות לא עברו הבוקר בתעלה, במסגרת המשלחת היומית.

הגורם, שזיהה את שתי האוניות כפריגטה "אבלנד" וספינת המטען "חארג", מסר כי הנהלת התעלה "עודכנה היום לגבי ביטול המעבר המתוכנן של שתי האוניות". לדבריו, שתי האוניות עוגנות כעת בנמל ג'דה הסעודי.

לא נמסרה הסיבה לביטול, אולם לפי פרסום הבוקר בעיתון כווייתי, מצרים החליטה למנוע את מעבר האוניה בעקבות בקשה מישראל. העיתון "אל-ג'רידה" ציטט מקור המוגדר "מהימן", שאמר כי שר הביטחון אהוד ברק עדכן אתמול בנושא את שר ההגנה המצרי, מוחמד חוסיין טנטאווי. לפי הדיווח, טנטאווי, המכהן גם כראש המועצה הצבאית העליונה המנהלת בימים אלו את ענייניה של מצרים, "הבטיח לברק לטפל בנושא בצורה שקטה".

תעלת סואץ. Nasser Nasser, AP
"תעלת סואץ לא מונעת מעבר מאף ספינה, כל עוד איננו נמצאים עם מדינתה במצב מלחמה". מבט על התעלה/AP, Nasser Nasser

על המעבר המתוכנן של האוניות הכריזה אירן כבר לפני כשלושה שבועות. סגן מפקד חיל הים האירני אמר כי האוניות "יעברו בעתיד הקרוב לים התיכון, שם יעסקו במשך שנה באיסוף מודיעין", אך לא פירט מתי בדיוק יקרה הדבר. את התמונה השלים אתמול שר החוץ אביגדור ליברמן, שחשף כי שתי הספינות האירניות צפויות לעבור בתעלה בלילה, ולהמשיך לכיוון סוריה.

אמש הסביר אחמד אל-מנקאלי, חבר בהנהלת תעלת סואץ, כי "תעלת סואץ לא מונעת מעבר מאף ספינה, כל עוד איננו נמצאים עם מדינתה במצב מלחמה". יחד עם זאת, הוסיף כי ספינות קרב המעוניינות לעבור בתעלה צריכות לקבל אישור ממשרדי ההגנה והחוץ המצרים.

יחסיהן של מצרים ואירן מעורערים מאז המהפכה האיסלמית באירן ב-1979 (במקביל לחתימת הסכם השלום בין מצרים לישראל), ובשנה האחרונה אף החריף עוד יותר הסכסוך, כשמצרים האשימה את אירן באחריות להפעלת חוליות טרור של חיזבאללה בשטחה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully