וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ליברמן: ספינות מלחמה מאירן יעברו מסואץ לסוריה

שר החוץ גילה כי הספינות האירניות יעברו דרך מצרים לסוריה וטען כי "זו פרובוקציה שמוכיחה כי הביטחון העצמי והחוצפה של האירנים הולכים וגדלים. ישראל לא תתעלם מכך לנצח"

שר החוץ אביגדור ליברמן, חשף הערב (רביעי) בנאומו בפני ועידת הנשיאים, כי "הלילה אמורות לעבור בתעלת סואץ שתי ספינות מלחמה של אירן לים התיכון ולהגיע לסוריה, דבר שלא קרה במשך שנים רבות". ליברמן טען כי "זו פרובוקציה שמוכיחה כי הביטחון העצמי והחוצפה של האירנים הולכים וגדלים מיום ליום. העניין הזה מגיע לאחר ביקורו של נשיא אירן אחמדינג'ד בדרום לבנון והצהרותיו התוקפניות שם כלפי ישראל".

ליברמן המשיך ואמר כי "לצערי, הקהילה הבינלאומית אינה מוכיחה נכונות להתמודד עם הפרובוקציות האירניות, החוזרות ונשנות. על הקהילה הבינלאומית להבין שישראל אינה יכולה להתעלם לנצח מן הפרובוקציות הללו. אנו מצפים שהקהילה הבינלאומית תפעל בהקדם ובנחישות מול הפרובוקציות האירניות, שנועדו לדרדר את המצב באזור ותעמיד את האירנים במקומם".

דבריו אלו של ליברמן מגיעים לאחר שהצי האירני הודיע כבר לפני כחודש כי הוא מתכנן לשלוח שייטת של אוניות קרב, ובהן משחתת מתוצרת אירנית, אל ים סוף והים התיכון בעתיד הקרוב. סגן מפקד חיל הים האירני, האדמירל גולם-ריזה חאדם ביקאם, גילה אז כי "במהלך המשימה, ספינות המלחמה ייכנסו למי ים סוף ולאחר מכן יתפרשו בים התיכון", צוטט האדמירל, שהוסיף כי משימתו של הכוח הימי תימשך כשנה, ותתמקד באיסוף מודיעין. הוא לא מסר פירוט נוסף.

בהמשך דבריו בכנס הנשיאים אמר ליברמן כי "ישראל היא בעלת הברית האמיתית היחידה של ארצות הברית, אירופה ומדינות המערב במזרח התיכון, משום שזו המדינה היחידה באזור שחולקת עימן ערכים משותפים. מאבקנו בטרור הוא לא רק המאבק של ישראל, אלא הקו הראשון במאבק של העם היהודי והמערב כולו בקיצוניים המאיימים על שלום העולם".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully