וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ברק: "ישראל עוקבת אחר תנועת האוניות האירניות"

17.2.2011 / 0:02

כמה שעות לאחר ששר החוץ ליברמן חשף כי שתי ספינות מלחמה אירניות יעברו בתעלת סואץ בדרכן לסוריה, מנסה שר הביטחון להרגיע: "העברנו עדכון בנושא למדינות ידידותיות"

שר הביטחון אהוד ברק, התייחס אמש (רביעי) לאפשרות ששתי ספינות מלחמה אירניות יעברו הבוקר בתעלת סואץ בדרכן למצרים. ברק אמר את הדברים לאחר שמוקדם יותר עדכן שר החוץ אביגדור ליברמן את באי ועידת הנשיאים הנערכת בירושלים כי "הלילה אמורות לעבור בתעלת סואץ שתי ספינות מלחמה של אירן לים התיכון ולהגיע לסוריה, דבר שלא קרה במשך שנים רבות". שר הביטחון ברק אמר כי "ישראל עוקבת בתשומת לב אחר תנועת האוניות האירניות ועידכנה מדינות ידידותיות בנושא. ישראל תמשיך לעקוב אחר תנועת האוניות". גם מהבית הלבן נמסר כי הנשיא ברק אובמה מודע לתכנית להעברת הספינות.

גורמים צבאיים בישראל אמרו כי הגעת הספינות האירניות לתעלת סואץ היא פרובוקציה. "צה"ל עוקב אחר העניין. מדובר בהוכחה נוספת לקשרים ההדוקים בין אירן, חיזבאללה וסוריה", מסרו הגורמים.

ליברמן חשף את מעבר הספינות האירניות בנאומו בוועידת הנשיאים ואמר כי "זו פרובוקציה שמוכיחה כי הביטחון העצמי והחוצפה של האירנים הולכים וגדלים מיום ליום. העניין הזה מגיע לאחר ביקורו של נשיא אירן אחמדינג'ד בדרום לבנון והצהרותיו התוקפניות שם כלפי ישראל".

למרות דברים אלה, אחמד אל מנקאלי, חבר בהנהלת תעלת סואץ, אמר הערב כי עד כה לא התקבלה בקשה למעבר של ספינות אירניות בתעלה, כפי שטען ליברמן. לדברי אל מנקאלי, "תעלת סואץ לא מונעת מעבר מאף ספינה, כל עוד איננו נמצאים עם מדינתה במצב מלחמה", יחד עם זאת הוא הסביר כי ספינות קרב המעוניינות לעבור בתעלה צריכות לקבל אישור ממשרדי ההגנה והחוץ המצרים ואף משרד לא העביר להנהלת התעלה בקשה לאפשר מעבר לספינות אירניות.

עדכון ראשון: 20:28

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully