וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אירן: נשלח אוניות קרב לים סוף ולים התיכון

סגן מפקד חיל הים האירני אמר לסוכנות FARS כי הכוח ובו אוניות קרב ומשחתת, שמוצב כיום במפרץ עדן בגלל איום הפיראטים, ימשיך בעתיד הקרוב צפונה, ויעסוק במשך כשנה באיסוף מודיעין

הצי האירני מתכנן לשלוח שייטת של אוניות קרב, ובהן משחתת מתוצרת אירנית, אל ים סוף והים התיכון בעתיד הקרוב. כך דיווחה היום (ראשון) סוכנות הידיעות האירנית הרשמית למחצה FARS, שציטטה מדברי סגן מפקד חיל הים האירני, האדמירל גולם-ריזה חאדם ביקאם.

"במהלך המשימה, ספינות המלחמה ייכנסו למי ים סוף ולאחר מכן יתפרשו בים התיכון", צוטט האדמירל, שהוסיף כי משימתו של הכוח הימי תימשך כשנה, ותתמקד באיסוף מודיעין. הוא לא מסר פירוט נוסף.

בדיווח מוסבר כי חיל הים האירני החל לראשונה לעסוק במשימות מחוץ למים הטריטוריאליים של אירן ב-2008, לאחר ששודדי ים סומלים חטפו אוניית סוחר אירנית סמוך לחופי תימן. בספטמבר האחרון הציב החיל את שייטת 10 שלו במפרץ עדן, בואכה ים סוף, במטרה להגן על אוניות הסוחר ומכליות הנפט האירניות נגד איום הפיראטים המתמשך. מהשייטת הזו מורכב הכוח שייצא לים סוף, ויכלול אוניות קרב מדגם "חארק" ומשחתת מסוג "אלבנד".

באוקטובר האחרון הודיע מפקד חיל הים האירני, האדמירל חביבוללה סיארי, כי החיל יחל לפרוש כוחות באזורים מרוחקים כחלק ממדיניות "להגן על האינטרסים האירניים" בים, והוסיף גם כי בקרוב תיחנוך אירן את המשחתת הימית הראשונה שלה, "ג'מראן".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully