וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מצרים: מהומות במדבר, 3 הרוגים מאש המשטרה

ניר יהב ופנחס וולף

9.2.2011 / 16:19

במהומות שפרצו אתמול בדרום-מערב המדינה נפצעו כ-100 בני אדם, והיום מתו 3 מהם. בינתיים היום בקהיר, כבר שוב נאספו מיליון מפגינים בכיכר. בי-ם מעריכים: אין מי שיעשה שינוי במצרים

מצרים ממשיכה לסעור - כשמוקד האירועים נמצא כ-400 קילומטרים מדרום-מערב לבירה קהיר. לפי דיווחים שמגיעים היום (רביעי) מאזור אל-וואדי אל-ג'דיד, נווה מדבר בדרום המדינה, בעיר אל-חארגו פרצו אתמול עימותים חריפים בין כוחות הביטחון למפגינים נגד משטרו של הנשיא חוסני מובארק. באירועים נפצעו כ-100 בני אדם, ושלושה מהם מתו היום מפצעיהם.

לפי דיווחים במספר כלי תקשורת, כ-3,000 מפגינים זועמים הציתו אתמול שבעה בנייני ממשל, בהם שתי תחנות משטרה, בית משפט ומטה מקומי של מפלגת השלטון של הנשיא מובארק. העימותים האלימים נמשכו גם היום. ככל הנראה, מדובר בעימותים האלימים הראשונים בין מפגינים למשטרה מאז "יום הזעם" ב-28 בינואר, שהעקבותיו סילקו השלטונות את המשטרה מהרחובות והציבו במקומה את הצבא, שאינו מתערב בנעשה.

מפגינים משחיתים פוסטר של מובארק בכיכר א-תחריר בקהיר. רויטרס
מפגינים משחיתים פוסטר של הנשיא מובארק, היום בכיכר א-תחריר בקהיר/רויטרס

לאחר סימני דעיכה בסוף השבוע שעבר, נראה כי ההפגנות במצרים דווקא נכנסות לשבוע השלישי שלהן דווקא ביתר שאת וביתר התלהבות מצד המפגינים, שממלאים גם היום את כיכר א-תחריר שבמרכז קהיר בהמוניהם - לאחר שאתמול נרשמה ככל הנראה ההפגנה הגדולה ביותר מתחילת המהומות.

מפגינים רבים ישנו במהלך הלילה מול בניין הפרלמנט בקהיר כדי למנוע מחברי הפרלמנט להיכנס אליו, ונכון לשעות אחר הצהריים, לפי דיווח רשת "אל-ג'זירה", כבר הצטברו שוב בכיכר ובסביבותיה כמיליון מפגינים. אחד המפגינים אמר לאתר אל-ג'זירה כי הפגנות הענק המתחדשות "מהוות מסר לנשיא מובארק, לפיו המחאה רק הולכת ומתגברת והמפגינים רק מתבצרים בעמדתם - כי עליו להתפטר מתפקידו". לדבריו, ביום שישי צפויה להיערך הפגנת ענק נוספת.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

הטיפול שמאריך את חייהם של חולי סרטן ריאה

בשיתוף העמותה הישראלית לסרטן ריאה

גורמים בירושלים: המצרים השתלטו על המצב בסיני

גורמים מדיניים בירושלים העריכו היום כי "אין סימנים שמצרים תתכחש לשלום עם ישראל גם לאחר שינוי במדינה". לדבריהם, "יש סבירות גבוהה שהיחסים יימשכו וההסכם יישמר, משום שמדובר באינטרס מצרי. הם עברו שינוי משמעותי מאז שהנשיא סאדאת עשה תפנית והלך להסכם עם ישראל".

אוהילים וטנקים בכיכר א-תחריר. Emilio Morenatti, AP
אתר קמפינג בין הטנקים בכיכר א-תחריר, הבוקר. "חזרה לשגרה לא שגרתית"/AP, Emilio Morenatti

הגורמים התייחסו גם למצב בסיני, ואמרו כי השלטונות המצריים שולטים כעת בנעשה בחצי האי יותר מאשר בשבוע שעבר. עם זאת, אין שינוי באזהרת המסע החמורה של המטה ללוחמה בטרור. בהתייחסם לעתיד מצרים אמרו הגורמים כי "נכון להיום, אין מי שיכול לעשות את השינויים במצרים. השינוי כבר החל כשמובארק הודיע שלא יתמודד שוב, זו הודעה שאי אפשר לחזור ממנה. כעת מסתמנת חזרה ל'שגרה לא שגרתית', כלומר - חוזרים לעבודה, אך נמשכות ההפגנות. אנשים אומרים: 'לא נזוז עד שלא נקבל מה שאנחנו רוצים', אבל אין רצון אחיד".

הגורמים הסבירו את ההיגיון שמאחורי אי התערבותה ישראל באירועים במצרים: "אין לנו אינטרס לפגוע במצרים, ולכן פעלנו עקב בצד אגודל גם בנושא אזהרת המסע. הדבר האחרון שרצינו זה שיקשרו אותנו לסיפור. היו ניסיונות בתקשורת המצרית לעשות זאת, אך הם נכשלו בעיקר כי יש מדינות כמו אירן וטורקיה שלא סגרו את הפה, אבל אנחנו שתקנו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully