וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"יום האהבה למצרים": שני מיליון איש בהפגנות

ניר יהב, כתבנו לענייני ערבים, מערכת וואלה! חדשות

8.2.2011 / 20:34

מצרים לא נרגעת וההפגנה היום בכיכר בקהיר הייתה הגדולה ביותר מאז החלה המחאה. "מובארק יעשה כל תרגיל אפשרי כדי להישאר בשלטון. אין לנו אמון בו ולא בסלימאן"

תאגיד כאן

(באדיבות הערוץ הראשון)

שני מיליון אזרחים מצרים השתתפו היום (שלישי) בהפגנות המחאה ברחבי מצרים נגד משטרו של הנשיא חוסני מובארק, רובם בכיכר תחריר שבקהיר. על פי הדיווחים של כלי התקשורת ממצרים, הפגנת המחאה שאירעה היום בכיכר הייתה הגדולה ביותר מאז החלה המחאה נגד משטר מובארק לפני שבועיים ועל פי ההערכות השתתפו בה מאות אלפי בני אדם. המפגינים מכנים את השבוע הנוכחי "שבוע העמידה האיתנה", שבסופו הם מקווים להביא להתפטרותו הסופית של מובארק, ואת היום - "יום האהבה למצרים".

הפגנות בכיכר תחריר, 6-8/2/10. נדב נויהוז
המפגינים מכנים את השבוע הנוכחי "שבוע העמידה האיתנה"/נדב נויהוז

אלפים מהמפגינים בקהיר התאספו סביב בניין הפרלמנט והממשלה במצרים, ואף לא אפשרו לראש הממשלה אחמד שפיק להיכנס ללשכתו בבניין. אלפי מפגינים אחרים התגודדו סביב בניין משרד הפנים וקראו למובארק להסתלק מתפקידו. המפגינים פקפקו בדברי סגן הנשיא עומאר סלימאן מוקדם יותר, לפיהם הנשיא מובארק התחייב שלא לרדוף אחר מפגינים ולא להעמידם לדין: "מובארק יעשה כל תרגיל אפשרי כדי להישאר בשלטון. אין לנו אמון בו ולא בסלימאן", אמרה אחת המפגינות לאתר אל-ג'זירה.

במקביל להפגנת הענק בכיכר תחריר בקהיר, השתתפו מאות אלפי מפגינים נוספים בהפגנת ענק בעיר אלכסנדריה וקראו למובארק לעזוב את כיסאו. אך לא רק במצרים הביעו מחאה נגד השלטונות המצריים: 500 איש הפגינו אחר הצהריים מול השגרירות המצרית בעמאן, בירת ירדן, וקראו למובארק להתפטר מתפקידו. "תחי מצרים ויחי העם", צעקו.

מוקדם יותר אמר סלימאן כי יש תכנית ולוח זמנים מסודר לחילופי השלטון במדינה. במסיבת עיתונאים שקיים בתום פגישה עם מובארק הבטיח סלימאן כי המשטר במצרים לא ירדוף אחר המפגינים נגד שלטונו של הנשיא: "הנשיא מובארק התחייב שלא לרדוף ולא להעמיד לדין את המפגינים נגדו". לדברי סלימאן, מובארק חתם על צו המורה על הקמת ועדה שתבחן את השינויים בחוקה המצרית, בכל הנוגע לבחירות ולסמכויות הנשיא.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully