וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סלימאן: פעילי אל-קעאדה נמלטו מהכלא המצרי

סגן הנשיא המצרי הודה כי בין האסירים שנמלטו מבתי הסוהר במהלך המהומות במצרים, היו גם פעילי טרור הקשורים לאל-קאעדה. "הם עדיין מסוכנים", ציין

עומאר סלימאן, סגן הנשיא המצרי, הודה הלילה (רביעי) כי חלק מהאסירים שנמלטו מבתי הכלא במהלך המהומות שפרצו במדינה בשבועיים האחרונים היו פעילי טרור המקושרים לארגון אל-קאעדה. לדבריו, האסירים המדוברים חברים ב"ארגונים ג'יהאדיסטים" שלא נטשו את דרך הטרור.

בשיחה שקיים סלימאן עם כתבים מצריים, ציין סגן הנשיא החדש, ששירותי המודיעין במצרים, שבמשך שנים עמד בראשם, השקיעו מאמצים רבים בהסגרתם למצרים של אותם פעילים, "המסונפים לארגונים חיצוניים, במיוחד לאל-קאעדה".

הוא הוסיף שבין האסירים שנמלטו, היו כאלו ש"עדיין מהווים סכנה, שלא הסכימו לחתום על היוזמה ולהצהיר על נטישת דרך האלימות ועדיין בטוחים שהחברה היא חסרת מצפון". לדבריו, "נשקיע מאמץ רב בכדי להשיב אותם לכלא".

ככל הנראה, האסירים היו משויכים לארגון "אל-ג'מעה אל-איסלמיה" שרצחה 58 תיירים בעיר לוקסור בדרום מצרים בשנת 1997. לבד מהאסירים הללו, גם סמי שיהאב, פעיל חיזבאללה שנעצר בעבר במדינה לאחר שהואשם כי תכנן להוציא לפועל פיגועים, ברח מהכלא המצרי ונמלט בחזרה ללבנון.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully