וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המונים נאספים בקהיר: "סלימאן סוכן אמריקאי"

ניר יהב, כתבנו לענייני ערבים

30.1.2011 / 11:25

יום שישי של מחאה נפתח, והקהל במרכז בירת מצרים הולך וגדל. "מובארק ועומאר סלימאן סוכנים של ארה"ב", קוראים המפגינים. "מובארק, המטוס ממתין לך". ארה"ב לאזרחיה: שקלו לעזוב המדינה

רויטרס

(צילום: רויטרס; עריכה: גדי וינסטוק; קריינות: אביב אברמוביץ')

יום שישי של מחאה מתחיל ברחבי מצרים: יותר מ-1,000 מפגינים, שאליהם מצטרף קהל הולך וגדל, נאספו כבר הבוקר (ראשון) במרכז קהיר, והם מחדשים את ההפגנות בקריאה לנשיא מובארק להתפטר. קריאות הנאצה מכוונות גם נגד סגן הנשיא החדש, עומאר סלימאן.

"מובארק וסלימאן, שניכם סוכנים של האמריקאים", קוראים המפגינים, על פי עדי ראייה ו-"מובארק, המטוס ממתין לך". אתמול מינה הנשיא את סלימאן, שר המודיעין, לסגן הנשיא. כמו כן מינה את מפקד חיל האוויר לשעבר לראש ממשלה ואת הרמטכ"ל לשר ההגנה, במה שמסתמן כממשלת גנרלים.

אלפי מפגינים מתגודדים בשעות אלה מול מסגד איברהים באלכסנדריה, שם אמורות להיערך הלוויותיהם של שלושה מפגינים שנהרגו במהלך העימותים עם כוחות הביטחון בימים האחרונים.

מפגינים בקהיר, הבוקר. Tara Todra Whitehill, AP
מרכז קהיר, הבוקר/AP, Tara Todra Whitehill

ברוב ערי מצרים שורר בינתיים הבוקר שקט מתוח, כשכוחות צבא שומרים על נוכחות מסיבית ברחובות, אם כי אינם מתערבים בנעשה ומסתפקים בשמירה על מוסדות השלטון.

נמשכת העמימות לגבי מספרי ההרוגים באירועים. על פי הרשויות, נהרגו עד כה 64 בני אדם, אך לפי דיווחים של המפגינים ומקורות רפואיים, מספר ההרוגים כבר חצה בהרבה את ה-100. בתי החולים ברחבי קהיר קראו הבוקר לאזרחי מצרים לתרום דם, כדי להציל את המפגינים שנפצעו במהלך העימותים עם כוחות הביטחון.

בתוך כך, שגרירות ארצות הברית בקהיר המליצה הבוקר לאזרחים האמריקאים הנמצאים במצרים "לשקול את עזיבת המדינה במהירות האפשרית". השגרירות אף הודיעה כי תספק סידורי טיסה לכל מי שירצה לעזוב.

אילוסטרציה. GettyImages
חוסני מובארק/GettyImages

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully