וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ישראלים שנותרו במצרים: "לא מרגישים מאוימים"

ענת עובדיה

30.1.2011 / 9:15

עברנו את פרעה, נעבור גם את זה: מטיילים ישראלים בקהיר אינם חשים שום פחד וממשיכים בתוכניותיהם. "אנחנו לא פה מטעמי הרפתקנות, החוויות כאן שונות ממה שרואים בתקשורת"

המהומות וההפגנות במצרים שגבו את חייהם של למעלה מ-100 בני אדם, לא עושות רושם על ישראלים שמטיילים במדינה. עמוס אבידוב, מנהל בית הספר ללימודי ערבית 'דיוואן' ומדריך טיולים, יוצא מטעם בית הספר לטיולים למצרים ולירדן פעמיים בשנה. את הטיול של הקבוצה, שאורגן ע"י חברת "ימבטבע", הוא מלווה החל מיום רביעי שעבר.

"זה תפס אותנו כשחזרנו מסיור בפירמידות ביום שישי", סיפר אבידוב לוואלה! חדשות. "נאלצנו לחצות את ההפגנות כדי לחזור למלון. אבל לא היה בזה שום דבר מפחיד - כולם היו נחמדים אלינו ואפילו התנדבו לעזור לנו לחצות בסירה כי הגשרים היו סגורים. הם ידעו שאנחנו ישראלים והיו מאוד אדיבים".

מהומות במצרים. GettyImages
לא מרגישים שום מתח. המהומות במצרים/GettyImages

"העם המצרי נחמד וסימפטי"

אבידוב המשיך וסיפר כי הוא לא מרגיש כמו שמצופה ממי שנמצא בלב הסערה. "היחס אל התיירים והזרים, גם אל הישראלים, הוא בסדר גמור. הכעס כאן הרי לא מופנה אלינו. אנחנו לא פה מטעמי הרפתקנות, אנחנו מטיילים".

"היו כמובן כאלה בקבוצה שהביעו חשש, כולנו אנשים מבוגרים וכל אחד יכל לבחור כאן בדרך שנראית לו", הבהיר. "הטיול אמור להסתיים מחר בערב ויש כאלה שהחליטו לחזור כבר היום, אבל לא היו כאלה שהחליטו לשוב קודם לכן. לא קיבלנו הוראות מיוחדות ממשרד החוץ לחזור".

"כרגע אנחנו נמצאים במרכז קהיר ברובע שנקרא זאמלק, במלון בעיר. אנחנו כל זמן חווים חוויות אחרות לגמרי ממה שרואים בתקשורת ובפרסומים. העם המצרי מאוד נחמד וסימפטי. אנחנו לא במתח. ההתנהלות שלנו המשיכה להיות רגילה, אתמול היינו במרכז העיר וחזרנו דרך ההתגודדויות, הצטלמנו איתם אפילו, לא הייתה שום אלימות כלפינו. אפילו יצאנו גם לשיט בנילוס".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully