וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כוננות שיא במצרים לקראת יום נוסף של מהומות

צבא מצרים פרוש בכוחות מתוגברים במוקדים שונים ברחבי המדינה בניסיון למנוע עוד התפרעויות. עם זאת, מעשי ההרס והביזה נמשכו במהלך הלילה. מניין ההרוגים בהפגנות עד כה: יותר ממאה

רויטרס

(צילום: רויטרס, עריכה: גדי וינסטוק, קריינות: אביב אברמוביץ)'

נערכים ליום נוסף של מהומות: צבא מצרים פרוש בכוחות מתוגברים בקהיר ובמוקדים נוספים ברחבי המדינה בניסיון למנוע גל חדש של מהומות והתפרעויות. זאת לאחר שלפחות 17 מפגינים נהרגו אמש (שבת) מירי שוטרים ועשרות נוספים נפצעו בניסיון פריצה לשתי תחנות משטרה במחוז בני סוויף, מדרום לקהיר. לפחות 100 בני אדם נהרגו עד כה בחמשת ימי ההפגנות ועוד אלפים נפצעו.

מהומות במצרים. GettyImages
המהומות בקהיר/GettyImages

"אנו מתחייבים לשמור על מצרים ועל ביטחונה", אמר אתמול איסמאעיל עות'מאן, דובר צבא מצרים. בהודעה ששודרה בטלוויזיה המצרית קרא עות'מאן לאזרחים "לציית להוראות העוצר" והבהיר כי הצבא יטפל "ביד קשה בכל מי שיפר את החוק".

במסגרת היערכות הצבא, טנקים, משוריינים ונושאי גייסות מקיפים את בניני המימשל בקהיר ומנסים להגן על אתרי התיירות, ובהם המוזיאון הלאומי של מצרים. הצבא גם סגר את הכניסה לאזור הפרמידות בפרברי הבירה המצרית.

עם זאת, מעשי ההרס והביזה נמשכים לפי שעה. כנופיות של בוזזים חמושים בסכינים ובאלות גונבים מכל הבא ליד, מנפצים חלונות ראווה של חנויות, שמשות מכוניות וושלטי רחוב. התושבים ובעלי העסקים בשכונות האמידות בקהיר ביצרו את הבתים ואת החנויות בניסיון להתגונן מפני הבוזזים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully