וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פיילין משיבה למאשימיה בהסתה: "עלילת דם"

בהודעה פומבית ראשונה מאז ההתנקשות באריזונה, דוחה מנהיגת "מסיבת התה" בתוקף את ההאשמות: "מעשים מפלצתיים ונפשעים עומדים בזכות עצמם. הם מתחילים ומסתיימים בפושעים שעושים אותם"

שרה פיילין, מנהיגת תנועת "מסיבת התה" השמרנית בארצות הברית, האשימה היום (רביעי) את מבקריה בהפצת "עלילת דם" נגדה, בכך שטענו כי התקפותיה המתלהמות נגד גורמי שמאל שימשו כהסתה שהניעה את ג'ארד לאפנר, המתנקש שרצח שישה בני אדם בטוסון שבאריזונה בשבת האחרונה, ופצע אנושות את חברת הקונגרס הדמוקרטית גבריאל גיפורדס ועוד 14 בני אדם.

"מעשים מפלצתיים ונפשעים עומדים בזכות עצמם", אמרה פיילין, בתגובה פומבית ראשונה לאירוע. "הם מתחילים ומסתיימים בפושעים שעושים אותם". לדבריה, "בתוך שעות מהטרגדיה, כל העיתונאים והמלומדים צריכים להימנע מייצור עלילת דם, שרק מלבות עוד יותר את האלימות שהם מנסים לכאורה לגנות".

פיילין נמצאת במרכז האש בעיקר בגלל אותה מפת ארה"ב שפרסמה לפני הבחירות לקונגרס, שעליה סומנו - באייקונים בצורת כוונת - 20 "מטרות לחיסול": מחוזות בחירה שבראשם עומדים דמוקרטים, בהם גם המחוז של גיפורדס. גם גיפורדס עצמה טענה בזמנו כי המפה הזו אינה אלא הסתה לפגוע בה.

"עוד רגע יאשימו את פיילין במות הציפורים"

בארה"ב הולך ומחריף הפולמוס בעניין האווירה הציבורית שהכשירה לכאורה את הרצח. מן הצד הדמוקרטי ממשיכות להישמע טענות כי הסתה מצד גורמים במפלגה הרפובליקאית תרמה לאווירה הזו, אך ביומיים האחרונים הולכים וגוברים הקולות המתגוננים של אנשי "מסיבת התה", שמילאו פיהם מים בימים הראשונים אחרי ההתנקשות.

כעת, לא רק שאנשי הימין דוחים בתוקף את ההאשמות, הם אף מנסים להפוך אותן לכיוון השני. "אם יש איזו שהיא בעיה ברטוריקה, היא קיימת בשני הצדדים", אמר ראש סניף "מסיבת התה" בטוסון עצמה, טרנט האמפריז. "אולי כולנו צריכים לקחת צעד אחורה". בהודעה מטעם הסניף הובהר כי "לאפנר לא היה קשור אלינו".

גלן בק, פובליציסט ושדרן פופולרי המזוהה עם התנועה שרבות מההאשמות הופנו גם כלפיו, הקריא אתמול בתוכנית הרדיו שלו חלופת אימיילים בינו לשרה פיילין בעקבות האירוע, שבה הוא מביע את חששו שהיא מצויה בסכנה, ויעץ לה להגן על עצמה ועל משפחתה.

"אני רק מחכה שיאשימו את שרה פיילין גם במותם הפתאומי של הציפורים שנפלו מהשמים, בגלל חיבתה לציד", הוסיף בציניות ראש ארגון המושלים הרפובליקאים, ניק איירס. שדרן רדיו שמרני פופולרי נוסף, ראש לימבו, אף הגדיל לעשות וטען כי "הדמוקרטים התפללו שאירוע כזה יקרה, כדי שיוכלו להרוויח ממנו" - דברים שגררו טענות מיידיות כי ההסתה הימנית נגד השמאל רק נמשכת.

רוב האמריקאים, כך נראה, מקבלים את טיעוני ההגנה הרפובליקאיים. לפי סקר שפרסמה אתמול רשת סי-בי-אס, 57% מהם מאמינים שלא היה שום קשר בין האווירה הפוליטית למניעיו של המתנקש, לעומת 32% שמאמינים כי היה קשר כזה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully