וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

היורה מטוסון: גולגולת בחצר, שורשים יהודיים

בעוד בית המשפט שולח את ג'ארד לאפנר למעצר ללא אפשרות ערבות, ממשיכים להתפרסם פרטים על עברו. בין היתר, נחשפו תמונות של מעין "מקדש" מוזר בחצרו, וחברו טען בראיון כי אמו יהודייה

רויטרס

(צילום: רויטרס; עריכה: גדי וינסטוק; קריינות: אביב אברמוביץ')

ג'ארד לאפנר, המואשם שניסה להתנקש בחייה של חברת הקונגרס גבריאל גיפורדס ורצח שישה אנשים אחרים בטוסון, אריזונה, נשלח הלילה (שלישי) למעצר ללא אפשרות של שחרור בערבות. השופט בבית המשפט בפיניקס קיבל את ההחלטה בתום השימוע הראשון שנערך ללאפנר, בן 22, הנאשם בשלב זה בשני סעיפי רצח ובשלושה סעיפים של ניסיון רצח. במהלך השימוע מיעט לאפנר לדבר, ורק השיב בחיוב כשנשאל אם כי הוא מבין את האישומים נגדו.

בינתיים, ממשיכים כלי התקשורת האמריקאיים לנבור בעברו של לאפנר, לדלות פרטים שונים ולנסות להתחקות אחר מניעיו. אחרי שכבר הוגדר על ידי המשטרה כ"מעורער אך לא משוגע", מעמיד אחד הגילויים האחרונים בספק רב מידת שפיותו: לפי פרסום ב"ניו יורק דיילי ניוז", בחצר ביתו של לאפנר בטוסון נמצא בתוך אוהל מעין "מזבח" מוזר, שעליו היו מונחים, בין היתר, דגם של גולגולת, נרות, שק אדמה ותפוזים. העיתון אף פרסם תמונה של ה"מקדש", והוסיף דברים של מומחים שהסבירו כי הממצאים אופייניים לכתות שונות.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
ה"מקדש" בחצר ביתו של לאפנר, בתמונה שפורסמה ב"ניו יורק דיילי ניוז"/מערכת וואלה!, צילום מסך

אתמול פרסם מגזין התחקירים הליברלי "Mother Jones" ראיון עם ברייס טירני, שתואר כאחד מחבריו הקרובים של לאפנר, שלמד עמו בתיכון ובמכללה. טירני הסביר בראיון בין היתר על הקיבעון של חברו לנושא "חלומות צלולים" ("lucid dreaming") - היכולת לשלוט באופן מודע על חלומות.

כמו כן, תיאר טירני, גם הוא בן 22 כמו לאפנר, את האובססיה של לאפנר לחברת הקונגרס גיפורדס, שגברה לאחר שלא ענתה לשביעות רצונו על שאלה שלו בכנס פוליטי לפני ארבע שנים. לדברי טירני, אותה שאלה הייתה "מה הוא הממשל, אם למילים אין משמעות?". "אמרתי לו, 'אחי, אף אחד לא יענה לך על השאלה הזו'", אמר טירני. כך או כך, לדבריו, "ברגע ששמעתי שירו בגיפורדס, אמרתי לעצמי: 'שיט, זה בטח הוא'".

עוד פרט מעניין שחשף הוא זהותו האתנית של לאפנר - לטענתו, אמו היא יהודייה, ולכן הוא בעצם יהודי בעצמו, כמו חברת הקונגרס שבה התנקש. כזכור, ברשימת הקריאה של לאפנר בפרופיל הפייסבוק שלו נכלל "מיין קמפף" של היטלר, ובהמשך עלו דיווחים לפיהם השתייך לארגון "עליונות לבנה" אנטישמי.

בהתפתחות נוספת בפרשה, דיווחה הלילה רשת ABC כי לאפנר ניסה לרכוש תחמשות בסניף של רשת "וול-מרט" לפני התקרית, אולם בחנות סירבו לספק לו את הסחורה בשל התנהגות חשודה. לאחר מכן הוא פנה לסניף אחר, שם רכש את התחמושת.

בינתיים בבית החולים בטוסון, מוסיף מצבה של חברת הקונגרס גיפורדס להיות קריטי, אם כי נמסר שהוא "התייצב". בארה"ב עמדו אתמול דקת דומייה לזכר ששת ההרוגים באירוע, והיום ייערך בטוסון טקס זיכרון, בהשתתפות הנשיא ברק אובמה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully