וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

משפחת המתנקש מטוסון: הלוואי שיכולנו לעוצרו

4 ימים אחרי מסע ההרג, התנצלה משפחתו של ג'ארד לאפנר בפני משפחות הקורבנות. בבית החולים, החלה חברת הקונגרס גיפורדס לנשום בעצמה. סקר: רוב האמריקאים לא מאמינים שהסתה גרמה לרצח

רויטרס

(צילום: רויטרס; עריכה: גדי וינסטוק; קריינות: אביב אברמוביץ')

ארבעה ימים אחרי מסע ההרג בטוסון שבאריזונה, שבו נרצחו שישה וחברת הקונגרס גבריאל גיפורדס נפצעה אנושות, פרסמה הלילה (רביעי) משפחתו של המתנקש, ג'ארד לאפנר, הודעה ראשונה לתקשורת, בה היא מתנצלת על מעשיו בפני הנפגעים ומשפחותיהם.

"אין מלים שיוכלו לתאר את תחושותינו", נכתב בהודעה. "אנחנו לא מבינים למה זה קרה. הלוואי שהיינו יכולים לשנות את תוצאות המאורעות המחרידים. לבנו עם הקורבנות ומשפחותיהם, ואנחנו כל כך מצטערים על אבדנם".

בינתיים בבית החולים בטוסון, חברת הקונגרס גיפורדס עדיין שרויה במצב קריטי ומורדמת, אך רופאה הודיע אמש כי לראשונה, היא נושמת בכוחות עצמה וגם מזיזה את שתי ידיה. הרופאים ממשיכים להיות אופטימיים לגבי סיכויי התאוששותה. "יש לה סיכוי של 101% לשרוד", אמר מנהל מחלקת הטראומה בבית החולים האוניברסיטאי בעיר, ד"ר פיטר רי. "היא לא תמות. אין לה רשות לכך ממני".

מארק קלי, בעלה האסטרונאוט של חברת הקונגרס מאריזונה גבריאל גיפורדס הפצועה אנושות, אוחז בידה בבית החולים. רויטרס
מארק קלי, בעלה האסטרונאוט של גיפורדס, אוחז בידה בבית החולים בטוסון/רויטרס

ראש לימבו: הדמוקרטים מנסים להרוויח מהרצח

במקביל, הולך ומחריף הפולמוס הציבורי בארצות הברית בעניין האווירה הציבורית שהכשירה לכאורה את הרצח, והטענות כי הסתה מצד גורמים במפלגה הרפובליקאית תרמה לאווירה הזו. במרכז האש ממשיכה לעומד תנועת "מסיבת התה" השמרנית והעומדת בראשה, שרה פיילין.

ב"מסיבת התה" יצאו בימים האחרונים למסע מגננה, ומנהיגיה דוחים בתוקף את ההאשמות ואף מנסים להפוך אותן לכיוון השני. "אם יש איזו שהיא בעיה ברטוריקה, היא קיימת בשני הצדדים", אמר ראש סניף "מסיבת התה" בטוסון עצמה, טרנט האמפריז. "אולי כולנו צריכים לקחת צעד אחורה". בהודעה מטעם הסניף הובהר כי "לאפנר לא היה קשור אלינו".

גלן בק, פובליציסט ושדרן פופולרי המזוהה עם "מסיבת התה" שרבות מההאשמות הופנו גם כלפיו, הקריא בתוכנית הרדיו שלו חלופת אימיילים בינו לשרה פיילין בעקבות האירוע, שבה הוא מביע את חששו שהיא מצויה בסכנה, ויעץ לה להגן על עצמה ועל משפחתה. פיילין נמצאת במרכז האש בעיקר בגלל אותה מפת ארה"ב שפרסמה לפני הבחירות לקונגרס, שעליה סומנו - באייקונים בצורת כוונת - 20 "מטרות לחיסול": מחוזות בחירה שבראשם עומדים דמוקרטים, בהם גם המחוז של גיפורדס. גם גיפורדס עצמה טענה בזמנו כי המפה הזו אינה אלא הסתה לפגוע בה.

אבל בימין האמריקאי לא מתרשמים. "אני רק מחכה שיאשימו את שרה פיילין גם במותם הפתאומי הציפורים שנפלו מהשמים, בגלל חיבתה לציד", אמר בציניות ראש ארגון המושלים הרפובליקאים, ניק איירס. שדרן רדיו שמרני פופולרי נוסף, ראש לימבו, אף הגדיל לעשות וטען כי "הדמוקרטים התפללו שאירוע כזה יקרה, כדי שיוכלו להרוויח ממנו" - דברים שגררו טענות מיידיות כי ההסתה הימנית נגד השמאל רק נמשכת.

רוב האמריקאים, כך נראה, מקבלים את טיעוני ההגנה הרפובליקאיים. לפי סקר שפרסמה אתמול רשת סי-בי-אס, 57% מהם מאמינים שלא היה שום קשר בין האווירה הפוליטית למניעיו של המתנקש, לעומת 32% שמאמינים כי היה קשר כזה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully