וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חזרה לשגרה: בוטלה אזהרת המסע לטורקיה

20.7.2010 / 20:00

המטה ללוחמה בטרור ביטל את אזהרת המסע לטורקיה שפירסם בעקבות אירועי המשט לעזה. עם זאת, במטה ממליצים לתיירים הישראלים לשמור על זהירות בביקור הקרוב במדינה

המטה ללוחמה בטרור ביטל הערב (שלישי) את אזהרת המסע לטורקיה שפורסמה ב-31 במאי לאחר אירועי המשט לעזה. מהמטה נמסר כי "לאור הרגיעה בטורקיה והיעדר הפגנות המונים נגד ישראל, המטה מבטל את אזהרת המסע שפורסמה ב-31 במאי מתוך חשש להיפגעות ישראלים בהפגנות ההמונים שהתרחשו שם".

למרות ביטול האזהרה קורא המטה לתיירים הישראלים להמשיך ולהיזהר. "מומלץ לישראלים הנמצאים בטורקיה להתרחק מכל הפגנה, אם תתרחש, ולהימנע מהיסחפות לויכוחים פוליטיים עם המקומיים", נכתב בהודעת המטה.

כאשר פורסמה אזהרת המסע הדגישו במטה ללוחמה בטרור כי המציאות הרגישה עלולה להתפתח להתפרצויות אלימות נגד ישראלים בטורקיה. בשל כך, המליץ המטה לישראלים לדחות את נסיעתם עד להתבהרות המצב. "לישראלים הנמצאים במקום, המטה ללוחמה בטרור ממליץ להישאר באתרי מגוריהם, להימנע משהייה במרכזי הערים ובאתרי הפגנות, ולעקוב אחר ההתפתחויות בשל חשש להחמרת המצב", נמסר אז.

טורקיה דורשת התנצלות

בתחילת השבוע אמר שר התיירות הטורקי אורטוגרול גונאי בריאיון לעיתון ה"זמאן" הטורקי כי המשבר ביחסי טורקיה-ישראל כלל לא פגע בתיירות הטורקית, הנמצאת דווקא במגמת שיפור. לדבריו, מצבה של התיירות בטורקיה אף טוב יותר מזה של התיירות העולמית. "אנו נמצאים במגמה עקבית של התקדמות, והתיירות שלנו גדלה ב-10%". השר הטורקי הוסיף כי אין משמעות לירידה שחלה בכמות המבקרים מישראל בעקבות אירועי המשט, ורמז אף לאשמתה של ממשלת ישראל בירידה בכמות המבקרים הישראלים בטורקיה.

יחסי ישראל וטורקיה התדרדרו בעקבות השתלטות חיילי השייטת על ספינות המשט לטורקיה, במהלכה נהרגו תשעה מנוסעי הספינות. טורקיה דורשת מישראל התנצלות ותשלום פיצויים למשפחות נפגעי המשט. כמו כן דורשת טורקיה מישראל לאפשר חקירה בינלאומית של האירוע ולא להסתפק בחקירה ישראלית.

בתחילת החודש נפגש שר התמ"ת בנימין בן-אליעזר עם שר החוץ הטורקי אחמט דאווט אולו.יועץ בכיר של נשיא טורקיה, ארשד הרמזלו, אמר לרשת BBC בערבית כי מטרת הפגישה היתה להודיע לישראל באופן רשמי מהן הדרישות הטורקיות כדי להשיב את היחסים בין המדינות לתקנם. "כעת הכדור נמצא במגרש של ישראל ועליה למלא אחר הדרישות שלנו", הוסיף.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully