וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טורקיה: מסתדרים יפה בלי התייר הישראלי

שר התיירות הטורקי אמר כי התיירות במדינה כלל לא נפגעה לאחר המשבר עם ישראל. מלונאי טורקי: כעת מגיעים אלינו מבקרים המוכנים לבזבז מכספם - לעומת הישראלי, "שנשאר כל היום במלון"

המשבר ביחסי טורקיה-ישראל כלל לא פגע בתיירות הטורקית, הנמצאת דווקא במגמת שיפור – כך אמר שר התיירות הטורקי אורטוגרול גונאי בריאיון לעיתון ה"זמאן" הטורקי המתפרסם היום (ראשון). לדבריו, מצבה של התיירות בטורקיה אף טוב יותר מזה של התיירות העולמית. "אנו נמצאים במגמה עקבית של התקדמות, והתיירות שלנו גדלה ב-10%". השר הטורקי הוסיף כי אין משמעות לירידה שחלה בכמות המבקרים מישראל בעקבות אירועי המשט, ורמז אף לאשמתה של ממשלת ישראל בירידה בכמות המבקרים הישראלים בטורקיה.

לדברי גונאי, ממשלת ישראל מהווה "בעיה" עבור המזרח התיכון, אך גם עבור תושבי ישראל. גונאי מתח ביקורת על "עמדתה של ממשלת נתניהו", ואמר כי הוא מקווה ש"אזרחי ישראל ייפטרו מהטון המתוח שלה". השר הטורקי הדגיש כי "אין בעיות ביחסים בין העם הטורקי לעם ישראל", ואמר כי "למרות טעויותיה של ממשלת ישראל, עשרות אלפי תיירים ישראלים הגיעו לטורקיה ובילו בה בהנאה רבה. אנו תמיד מוכנים לקבל את פניהם".

"ירידה בכמות התיירים מישראל כלל לא תשפיע על העלייה במספר התיירים הכללי", הוסיף גונאי, שרק לפני שבועיים הצהיר באופן דומה כי הימנעותם של הישראלים מטיסה לחופשות בטורקיה לא תשפיע במאום על הכנסות ענף התיירות הטורקי. "התיירות בטורקיה משרתת מיליוני תיירים, ואילו מישראל באו אלינו רק אלפים, אולי עשרות אלפים", הוסיף.

האם התייר הישראלי קמצן?

כמו כן, סצ'ים איידן, גורם בכיר בהתאחדות המלונאים הטורקית אמר לעיתון כי העימות האלים בין פעילי ה"נאבי מרמרה", האונייה הטורקית שעשתה את דרכה לרצועת עזה, לבין חיילי צה"ל – דווקא גרם לצמיחה תיירותית. לדבריו, מרבית בתי המלון בטורקיה נמצאים בימים אלה בתפוסה מלאה או כמעט מלאה. המלונאי סיפר כי חלה עלייה משמעותית בכמות המבקרים ממדינותיה השכנות של טורקיה, המפצה על הירידה בכמות המבקרים מישראל.

"גם לאחר התקרית בדאבוס וגם כעת, התיירות הטורקית מחפה על ביטולי ההזמנות של המבקרים הישראלים, בכך שעל חשבונם מגיעה למדינה כמות כפולה של מבקרים ממדינות אחרות", אמר איידן. איידן התייחס לפגיעה האפשרית בסקטורים שונים בכלכלה הטורקית, המושתתים באופן מסורתי על בואם של המבקרים מישראל, ואמר כי מדובר ב"כמות קטנה ומוגבלת של מדריכי טיולים המתמקדים בתייר הישראלי".

ואולם הוא הבהיר כי למרות הנסיבות המדיניות, "טורקיה מברכת על בואו של כל אדם הדורש שלום". לדעתו, הישראלים יחזרו לטורקיה בעקבות אתריה הרבים ו"מגוון האטרקציות המוצעות בה". איידן התייחס גם להרגליו של המבקר הממוצע בטורקיה, בייחוד בהשוואה לאלה של התייר הישראלי. לדבריו, התייר הישראלי בוחר ב"חבילות מוזלות" ונוטה להוציא סכומי כסף נמוכים יותר, מאחר שהוא נשאר במהלך רוב ימי שהותו בתחומי המלון. איידן הסביר כי מנגד, התיירים מיתר מדינות העולם, מרבים לבקר באתרים שונים ברחבי טורקיה ומפזרים את כספם ביתר קלות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully