וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

התיירנים בצפון: "לא ננצל את המצב עם טורקיה"

עידן אבני

20.7.2010 / 11:00

בצפון נערכים לגל המבקרים הגדול של אחרי תשעה באב, ומבטיחים שהמחירים לא יזנקו בעקבות הידרדרות היחסים עם טורקיה. "לא צריך להיות חזירים, נשמור על אותה רמת מחירים"

צום תשעה באב פותח את עונת התיירות בגליל העליון. יום לאחר שמסתיים הצום מתחילה תקופת "בין הזמנים", בה נוהגים בני העדה החרדית מהישיבות לצאת ולטייל בצפון הארץ. בתום התקופה שנמשכת שלושה שבועות מועבר השרביט בעיקר אל הקהל החילוני, אלא שהשנה לאחר שטורקיה ירדה מיעדי התיירות המועדפים, נרשמת בגליל העליון עלייה בדרישה לחדרים. כבר עכשיו יש תפוסה של כשמונים אחוז בחודש, וקושי רב להשיג חדר לסוף חודש אוגוסט. בנוסף מבטיחים התיירנים כי מחירי השנה שעברה יישמרו, והם לא ירכבו על גל עליות המחירים שגרמו התורכים.

מאיר (כושי) לוי, יו"ר פורום התיירנים בגליל העליון ומנהל אתר התיירות בקיבוץ גונן, אמר לוואלה! חדשות, כי "כרגע אנחנו עומדים על כ-70 אחוז תפוסה לתחילת אוגוסט. בימים האחרונים אנשים מלאו את החדרים. אני רואה בעיקר פנייה מאמצע אוגוסט ועד לסופו. אפשר לומר שיש ממש היסטריה. את הבקתות היוקרתיות שלנו מילאנו כבר לפני שלושה שבועות לכל אוגוסט, שזה יותר מוקדם משנה שעברה".

לדברי לוי, "נראה שאלו אנשים שהאלטרנטיבה שלהם הייתה חו"ל, וחלקם אומרים לנו שהכוונה שלהם הייתה לטוס לחו"ל. אנחנו לא מנצלים את החרם על טורקיה להעלאת המחירים ושומרים על רמת המחירים של שנה שעברה. לא צריך להיות חזירים, מדובר אצלנו בהרבה לקוחות חוזרים שבאים מידי שנה כי הם אוהבים את הצפון".

גם במקומות אחרים מדווחים על תפוסה גדולה באוגוסט, כשהטרנד החדש שהגיע לגליל העליון הוא ווילות עם בריכה שמושכרות למשפחות או קבוצות בדומה לטוסקנה באיטליה. לאחרונה נבנו מספר מלונות בוטיק ברחבי הגליל בהשקעה של מיליוני שקלים ובנוסף הורחבו המקומות הקיימים בעוד עשרות חדרים.

קהל היעד הגדול במהלך הקיץ הוא עדיין בעיקרו הקהל החרדי ולאחריו הדתי מסורתי, שמעדיפים לבלות את חופשות הקיץ בארץ. בתי המלון בצפון מדווחים אף הם על תפוסה של כשמונים אחוז, אך בינתיים לא נראה שמבצעי "הכל כלול" צפויים להגיע צפונה.

ראובן ויינברג, בעלי מלון אלסקה אין במטולה המאכלס 70 חדרים חושב שהעלייה בביקוש נובעת ממספר מרכיבים: "השנה תשעה באב יצא מוקדם מה שמביא את הדתיים. בנוסף יש את טורקיה וגם לא העלנו מחירים. כל זה עם שירות טוב גורם לזה שבאמת מרגישים עלייה בביקוש בעיקר לקראת סוף אוגוסט. אני לא העלתי מחירים השנה וגם בראש השנה יהיו המחירים של אוגוסט. אסור לשכוח שהגליל מוצף בצימרים, יש פה כמעט טרגדיה ששבכל בית יש צימר".

ויינברג מוסיף: "אני 46 שנה במקצוע ולא זזתי ממנו, אבל כל שנה מצטרפים הרבה צימרים ואפשר לראות שחלקם מחליטים להשכיר אותם לסטודנטים. בנוסף אסור לשכוח שאנחנו עדיין נתונים בחסדיו של נסראללה. אני צריך שהוא ייתחשב ולא יעלה מחירים. אבל באופן כללי יש תפוסה יותר טובה משנה שעברה".

(עדכון ראשון: 7:30)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully