וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

השר כץ: המרחב האווירי בטורקיה עדיין פתוח

28.6.2010 / 11:26

"לא התקבלה הודעה רשמית מצד הטורקים על סגירת המרחב האווירי שלה", כך הודיע שר התחבורה. מחברת אל על נמסר כי הטיסות לטורקיה יוצאות כרגיל, אך גורם מדיני מזהיר מפני הסלמה ביחסים, לאחר שבטורקיה דווח כי לא תתאפשר כניסות מטוסים ישראלים לשטחה

המתח בין ישראל לטורקיה ממשיך לטפס, והפרשה האחרונה עליה מתווכחים באנקרה ובירושלים היא המרחב האווירי של טורקיה. הבוקר התפרסם כי טורקיה הודיעה שתאסור על מטוסים ישראלים להיכנס לשטח האווירי שלה, אולם בישראל לא מכירים כל הודעה שכזו ומשדרים עסקים כרגיל.

מחברת התעופה אל על נמסר כי טיסותיה לטורקיה מתקיימות כסדרן. שר התחבורה ישראל כץ אמר הבוקר כי נכון לעכשיו לא התקבלה ברשות התעופה האזרחית כל הודעה רשמית על החלטת הטורקים. "השר כץ הורה לרשות התעופה האזרחית להמשיך ולנהוג כרגיל בכל הנוגע להמראות ולנחיתות של הטיסות מישראל וטורקיה", נמסר, "במקביל, הנחה השר כץ את הגורמים המקצועיים במשרדו לבחון את כל המשמעויות הנובעות מפרסומים אלה ולהיערך מיידית לכל תרחיש במידה והפרסומים האלה אכן יתממשו". גם מרשות התעופה האזרחית נמסר כי לא התקבלה כל הודעה רשמית על סגירת המרחב האווירי לטיסות ישראליות.

ואולם, גורם מדיני אמר לוואלה! חדשות כי אם הפרסומים אכן נכונים, אז זו תהיה הוכחה לכך שהטורקים ממשיכים להסלים את המצב באופן יזום. "השאלה היא לאן הם שואפים להגיע בסוף המסלול", אמר הגורם. "קרוב לוודאי שהם מחפשים הזדמנויות לדרדר את היחסים עד לניתוק מוחלט. ישראל צריכה להתריע בפני אירופה ובפני ארה"ב על מסלול ההתנתקות המסוכן בו טורקיה בחרה. היום הם התנתקו מישראל, מחר הם יתנתקו מהמערב".

סוכנות הידיעות הטורקית "אנטוליה דיווחה הבוקר כי ראש הממשלה, רג'יפ טייפ ארדואן, הורה על סגירת המרחב האווירי של טורקיה לכלי טיס ישראליים בעקבות המשט לעזה. סוכנות הידיעות הטורקית מצטטת את ארדואן, כמי שאמר שהמרחב נסגר לאחר ה-31 במאי, היום בו השתלט כוח צה"ל על הספינות שעשו את דרכן לעזה. ארדואן נמצא כעת בטורונטו שבקנדה, כדי לקחת חלק בפגישת ה-G20 הנערכת בעיר. אתמול דווח בעיתון "ידיעות אחרונות" כי טורקיה מנעה ממטוס של חיל האוויר שהיה בדרכו לפולין, לעבור בשטחה.

אם יתברר כי יש אמת בפרסומים, מדובר בהחרפה נוספת ביחסים בין המדינות. לאחרונה דווח על חשש בענף התעופה, כי במסגרת הסנקציות שבהן מאיימת טורקיה להטיל על ישראל עקב אירועי המשט לעזה, טורקיה לא תאפשר למטוסים לעבור בנתיבים אשר בתחומה. עיקר החשש היה לגבי טיסות למזרח הרחוק ולמזרח אירופה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully