וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הצלב האדום: הסגר על עזה מפר את החוק הבינ"ל

הלחץ הבינלאומי להסרת הסגר מעל רצועת עזה נמשך כאשר ארגון הצלב האדום יצא בהצהרה המאשימה את ישראל בהפרת אמנת ג'נבה ביחסה לאוכלוסיה האזרחית בעזה. כמו כן דרשו בארגון מחמאס לאפשר למשפחתו של גלעד שליט ליצור עימו קשר

הלחץ הבינלאומי להסרת הסגר על עזה נמשך: הוועדה הבינלאומית של הצלב האדום הודיעה הלילה (שני) כי הסגר על רצועת עזה מפר את אמנת ג'נבה וקראה לישראל להסירו. כמו כן, הוועדה הוסיפה ודרשה משלטון חמאס לאפשר למשפחתו של גלעד שליט ליצור עימו קשר במסגרת החוק הבינלאומי.

לפי הודעת הצלב האדום, הצהרה זו מגיעה בשל אירועי המשט לעזה בסוף חודש אפריל, אז עלה לסדר היום מצבם של הפלסטינים הגרים ברצועה בשל הסגר שהוטל על הרצועה מאז שנת 2007. בעיית האבטלה ברצועה, העוני השורר בה והמצב הבריאותי אשר לדברי הצלב האדום "נמצאים ברמה הנמוכה ביותר מאז החל הסגר", הם שהובילו, לשון ההודעה, לקריאה להסרת הסגר.

"כל אוכלוסיית רצועת עזה נענשת על מעשים אשר אינם באחריותה. בכך, הסגר משמש כעונש קולקטיבי המפר באופן ברור את מחויבותה של ישראל לחוק הבינלאומי", הודיעה הוועדה בהצהרתה, הנמשכת לאורך חמישה עמודים.

"הסגר אינו פרופורציונלי"

מדובר בפעם הראשונה שהוועדה מתייחסת באופן ספציפי לסגר על רצועת עזה וטוענת כי מדובר בהפרה של החוק הבינלאומי כפי שהובע באמנת ג'נבה, אמר דוברה של הוועדה. על פי אמנה זו, שגובשה ב-1949 והוסכמה בידי ישראל, חל איסור על ענישה קולקטיבית כלפי אוכלוסיה אזרחית. לישראל הזכות להטיל הגבלות על ציוד צבאי מתוך סיבות ביטחוניות לגיטימיות, אך קנה מידתו של הסגר אינו פרופורציונלי, והינו מתייחס גם לפריטים בסיסיים הנחוצים לציבור, כך לפי הצלב האדום.

"אנו קוראים לישראל לשים סוף לסגר ולקרוא לכל מי אשר לו השפעה על המצב, כולל ארגון חמאס, לעשות כמיטב יכולתם לעזור לאוכלוסיה האזרחית בעזה", אמרה ביאטריס מגבנס-רוגו, ראש הצלב האדום במזרח התיכון.

בהתייחס למצבי כליאתו של גלעד שליט נאמר בהצהרה של הצלב האדום כי חמאס דחה את הבקשות לאפשר לגורמים רשמיים לבקר את שליט במקום כליאתו. "תחת הפרה של החוק הבינלאומי, חמאס סרב לאפשר לו ליצור קשר עם משפחתו", נאמר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully