וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נתניהו לבלייר: לא ניתן להכניס נשק לעזה

11.6.2010 / 17:38

ראש הממשלה נועד עם שליח הקוורטט למזה"ת במטרה להפחית את הלחץ הבינלאומי המופעל על ישראל להסרת הסגר על הרצועה. בשיחתם הדגיש נתניהו כי ישראל "לא תאפשר הכנסת אמצעים תומכי לחימה לרצועה"

ראש הממשלה בנימין נתניהו ממשיך לפעול לגיוס תמיכה בינלאומית בהמשך המצור על עזה ובמניעת העברת חומרי גלם לרצועה. נתניהו נפגש היום (שישי) עם שליח הקוורטט למזרח התיכון טוני בלייר במעון רה"מ בירושלים. מלשכת נתניהו נמסר כי "מטרת הפגישה היתה לגייס תמיכה בינלאומית בעיקרון שלפיו נשק ואמצעים תומכי לחימה לא ייכנסו לעזה ולחמאס, בעוד שמוצרים הומניטאריים ואזרחיים יוכלו להגיע לתושבי הרצועה בדרכים נוספות". הדברים נאמרו על רקע הדרישה הפלסטינית לאפשר את העברתם של חומרי גלם, מלט ובטון לתחומי רצועת עזה.

חבר פורום השביעייה, השר בני בגין, טען שלשום במליאת הכנסת כי הסגר על עזה הוא חוקי. לדברי בגין, "יש הסכמה רחבה בבית הזה שהסגר הימי בעזה מוצדק. הישות הפוליטית בעזה הוכרה כישות עוינת על ידי ממשלת ישראל. יש המערערים על כך, ואני חושב שסוגיה זו ראויה לבדיקה. מובן מאליו שאין סגר יעיל ללא אכיפתו".

השבוע הודיעה ישראל כי רשויות הביטחון יאפשר להקל במצור על רצועת עזה ויתירו הכנסת מוצרי מזון ושתייה. הן ברשות הפלסטינית והן בשלטון חמאס בעזה הודיעו בתגובה כי מצפים מישראל להסיר את המצור באופן מלא. שר הכלכלה ברשות הפלסטינית חסן אבו ליבדה אמר כי ברשות "מחכים למנה העיקרית, והיא סיום המצור הלא צודק על עזה". ובמקביל אמר שר הכלכלה והמסחר בממשלת חמאס, זיאד זאזא, כי ממשלתו מצפה להסרה "אמיתית" של המצור. הוא דרש כי ישראל תתיר את העברתם של חומרי גלם, מלט, ובטון לשיפוץ המבנים שנהרסו ברצועה.

נשיא ארצות הברית התייחס אף הוא לנושא המצור על עזה ואמר אתמול במהלך מסיבת עיתונאים משותפת שקיים עם יו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן כי "המצור על הרצועה לא יוכל להימשך עוד זמן רב". אובמה הוסיף כי "יש למצוא דרך להתמקד במשלוחי נשק לרצועה מבלי לעטוף את עזה ב'שמיכה' שמונעת מהכל להיכנס. הסטטוס קוו בעזה לא יציב באופן מובנה". הוא ציין כי הממשל החל בשיחות רציניות עם ישראל במטרה לפתור את הנושא.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully