וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מזכ"ל הליגה הערבית בעזה: "לשבור את המצור"

ניר יהב, כתבנו לענייני ערבים

13.6.2010 / 11:01

עמרו מוסא הגיע לביקור ברצועה, לראשונה מאז שחמאס השתלט עליה, והצהיר: "אני נרגש לעמוד על אדמת פלסטין ולהיפגש עם התושבים הפלסטינים המייצגים את העמידה האיתנה מול המצור הישראלי"

תחת אבטחה פלסטינית כבדה הגיע הבוקר (ראשון) מזכ"ל הליגה הערבית עמרו מוסא לביקור ברצועת עזה. מוסא נכנס לשטחי הרצועה דרך מעבר רפיח והתקבל שם על ידי עשרות בכירים מקרב כל הפלגים הפלסטיניים. ביקורו צפוי לארוך 12 שעות בלבד, ובמהלכו הוא צפוי להיפגש עם ראש ממשלת חמאס איסמעיל הניה, עם חברי פרלמנט וכן עם נציגי כל הפלגים הפלסטינים.

עם הגעתו לרצועה אמר מוסא כי "המצור המוטל על עזה חייב להישבר". במסיבת עיתונאים שכינס ברפיח שבדרום הרצועה הוסיף מוסא, המבקר לראשונה ברצועה מאז השתלטות חמאס: "החלטת הליגה הערבית היא ברורה: יש להסיר את המצור ולא להסכים לו". בהתייחסו לנושא הפיוס הפנים-פלסטיני אמר כי מדובר בנושא מרכזי וחשוב וכי הוא מקווה שהדברים יגיעו לכדי גיבוש הסכם.

עוד אמר מוסא, כי "העולם כולו עומד לצד העם הפלסטיני נגד המצור על עזה ונגד מה שקורה על אדמת פלסטין, ובעיקר בירושלים". מזכ"ל הליגה הערבית גם הביע התרגשות מכך שהגיע לעזה. "אני נרגש לעמוד על אדמת פלסטין ולהיפגש עם התושבים הפלסטינים המייצגים את העמידה האיתנה מול המצור", הוא אמר.

הנציג הפלסטיני לליגה הערבית, מוחמד סביח, אמר הבוקר כי מוסא התכוון לבקר בעזה זה זמן רב. "מטרת ביקורו היא לפעול למען הסרת המצור על עזה, הנצורה מזה כארבע שנים, ולהעביר מסר ברור לעולם אודות הסבל הכבד של העם הפלסטיני ברצועה", אמר לעיתון הסעודי 'עוכאז'. בנוסף, צפוי מוסא להעלות בדיוניו את נושא הפיוס הפנים-פלסטיני ולנסות לקדמו.

לפני שבוע התקשר מוסא אל יו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן ואמר לו כי הוא מעוניין לבקר ברצועת עזה בימים הקרובים. אבו מאזן בירך על הצעד של מוסא והודה לו על התמיכה בפלסטינים. כוונתו של מוסא לבקר ברצועה התקבלה בברכה גם בחמאס. הארגון הגדיר זאת כ"צעד חיובי שהיה צריך להתבצע לפני זמן רב". דובר הארגון סאמי אבו זוהרי אמר כי, לאור זאת, הסרת המצור על רצועת עזה מתקרבת יותר ויותר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully