וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אובמה בסין: אירן תישא בהשלכות על הגרעין

נשיאי ארה"ב וסין שלחו מסר לטהרן: "הראו שקיפות בתוכנית הגרעין שלכם". מנהיגי המעצמות הצהירו על הסכמה לחיזוק שיתוף הפעולה בין המעצמות בנושאי כלכלה, שינוי אקלים ואנרגיה

רויטרס

(צילום: רויטרס. עריכה: יאיר דניאל)

"לאירן יש הזדמנות להוכיח את כוונותיה בסוגיית הגרעין, אבל אם תפספס את ההזדמנות הזו היא תישא בתוצאות", כך אמר היום (שלישי) נשיא ארצות הברית ברק אובמה במהלך מסיבת עיתונאים משותפת עם נשיא סין הו ג'ינטאו. אובמה אף הוסיף וציין כי סין הסכימה על כך שאירן חייבת להראות שקיפות בכל הנוגע לתכנית הגרעין שלה וכי עליה להראות כי התכנית היא למטרות שלום. "הסכמנו כי על אירן לספק ערובות לקהילייה הבין לאומית על כך שתכנית הגרעין שלה היא שקופה ולמטרות שלום", אמר אובמה.

לסין יש קשרים כלכליים משמעותיים עם אירן ונראה כי בייג'ינג אינה מעוניינת בהקשחת הצעדים נגד המשך העשרת האורניום של טהרן. הנשיא הו נמנע מלהתייחס להשלכות שיהיו על אירן אם זו תמשיך בפיתוח הגרעין, וציין רק כי חשוב לפעול לפתרון משבר הגרעין האירני באמצעות משא ומתן.

במקביל, נראה כי רוסיה עדיין מקווה שמשבר הגרעין עם אירן יסתיים באמצעים דיפלומטיים, כך אמר היום (שלישי) שר החוץ הרוסי סרגיי לברוב. "המטרה שלנו לא השתנתה. אנו מאמינים כי יש עדיין זמן ואנו מעוניינים בפתרון הבעיה באמצעים דיפלומטיים ופוליטיים, מבלי להשתמש באמצעים שישנם בידי מועצת הביטחון. לפחות לא בשלבים הראשונים", אמר לברוב לעיתונאים.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

לראשונה טיפלו בסיבה בגללה חליתי בפיברומיאלגיה ולא בסימפטום

בשיתוף מרכז איריס גייר לטיפול דרך אבחון בגלגל העין
נשיא ארצות הברית ברק אובמה ונשיא סין הו ג'ינטאו בבייגינג. רויטרס
"היחסים בינינו חזקים יותר מכל עניין נקודתי". אובמה וג'ינטאו/רויטרס

בפגישה בין אובמה לג'ינטאו הסכימו שני הנשיאים להמשיך לפעול גם נגד תוכנית הגרעין הצפון-קוריאנית, ואף הסכימו לפעול לחידוש השיחות הרב צדדיות בנושא, במסגרת מאמץ לקידום "יציבות ושלום בצפון-מזרח אסיה". אובמה אמר, כי לפיונגיאנג יש בחירה בין התערבות בינלאומית לבין בידוד. הוא ציין כי העם בצפון קוריאה יהנה מהיענותה של ממשלתו לדרישות הבינלאומיות בנוגע לגרעין.

בשיחה בין מנהיגי שתי המעצמות עלו נושאים רבים נמצאים במחלוקת בין סין וארצות הברית, אולם הנשיא האמריקאי הדגיש כי הדבר לא יפגע בקשרים בינהן. "היחסים בינינו חזקים יותר מכל עניין נקודתי", ציין. השניים הצהירו על הסכמה לחיזוק שיתוף הפעולה בין המעצמות בנושאי כלכלה, שינוי אקלים ואנרגיה. לאחר שאתמול אובמה ציין בשיחה עם סטודנטים סיניים כי זכויות האדם הן אוניברסליות, וחובה על כל המדינות לכבדן, קרא נשיא סין לארצות הברית לכבד את "האינטרסים המרכזיים" של ארצו - כשכוונתו היא יחסי ארה"ב עם טייוואן, שנמצאת בסכסוך ארוך שנים עם סין, ועם הדלאי למה, מנהיג טיבט הגולה הנחשב לאחד המתנגדים הגדולים של הממשל בבייג'ינג. אובמה שהבהיר כי בעיניו טיבט היא חלק מסין - אולם במקביל הפציר בנשיא סין לפתוח בדיאלוג עם מנהיגה הרוחני של טיבט.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully