וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אובמה בסין: חופש הביטוי -זכות בינלאומית

נשיא ארצות הברית ערך "מפגש פתוח" עם סטודנטים סיניים וקרא להעניק חופש ביטוי ודת למיעוטים בכל רחבי העולם. "ניתן יהיה לפתור מעט מאוד אתגרים אם סין וארה"ב לא ישתפו פעולה"

רויטרס

(צילום: רויטרס. עריכה: ענת ברק)

"חופש הביטוי, חופש הדת, גישה חופשית למידע והשתתפות פוליטית – אנו מאמינים כי אלו זכויות בינלאומיות. הן צריכות להיות זמינות לכל בני האדם, כולל למיעוטים דתיים ואתניים, בין אם מדובר בארצות הברית, סין או כל אומה", כך אמר הלילה (שני) נשיא ארצות הברית, ברק אובמה במהלך "מפגש פתוח" שערך עם סטודנטים סיניים בשנחאי.

במהלך השיחה ציין אובמה כי וושינגטון אינה מנסה למנוע את עליית כוחה של סין, אולם הוסיף כי המסחר בין ארצו לבין סין צריך להיות מאוזן יותר. "אנחנו מברכים את סין כחברה חזקה ומשגשגת באומות העולם, ורוצים לראות סין שנשענת על הכוחות והיצירתיות של האזרחים הסינים", אמר אובמה. "איננו מנסים לכפות צורת שלטון על אומות אחרות, אבל אנחנו גם מאמינים שהעקרונות המנחים אותנו אינם ייחודים לאומתנו", אמר נשיא ארה"ב לסטודנטים הסינים.

נשיא ארצות הברית ברק אובמה בשיחה עם סטודנטים סיניים. רויטרס
"הרעיון לפיו אנו מוכרחים להיות יריבים אינו גזירה מלמעלה". אובמה בסין/רויטרס

בתשובה לשאלות שהוצגו לו אמר אובמה כי ניתן יהיה לפתור מעט מאוד אתגרים גלובליים אם סין וארצו לא ישתפו פעולה, משום שהעולם נושא אליהן את עיניו. אובמה ציין כי המאבק בשינוי האקלים הוא האתגר הקריטי ביותר לשתי המדינות: "זה עול המנהיגות ששתי הארצות נושאות בו כעת". אובמה אף הוסיף ואמר כי "הרעיון לפיו אנו מוכרחים להיות יריבים אינו בהכרח גזירה מלמעלה".

אובמה התייחס בדבריו גם למלחמה בטרור וציין כי האיום הגדול ביותר על ארצו ממשיך להיות ארגוני טרור דוגמת אל קאעדה. "אני ממשיך להאמין כי האיום הגדול על ביטחון האומה שלנו הוא רשתות טרור כמו אל קאעדה", אמר אובמה, "הם עברו כעת את הגבול מאפגניסטן ונמצאים בפקיסטן והם גם ממשיכים לנהל קשרים עם ארגונים קיצוניים אחרים באזור, ולכן חשוב מאוד להשיג יציבות באפגניסטן".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully