וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מבזקי חדשות - יום רביעי 29.12.2021

08:55

יכניסו מאות מיליוני שקלים בשנה לרשות: המחוות של גנץ לאבו מאזן

שר הביטחון בני גנץ סיכם עם אבו מאזן בפגישתם על שורת צעדים כלכליים לטובת הרשות הפלסטינית - כך מסרה הבוקר (רביעי) לשכתו. בכירים ישראלים אומרים כי מימוש צעדים אלו, לצד צעדים נוספים הנמצאים בעבודה, צפוי להוסיף מאות מיליוני שקלים לתקציב הרשות מדי שנה.

במסגרת ההסכמות, תינתן פעימה נוספת של עדכון 6,000 תושבים במרשם האוכלוסין הפלסטיני באיו"ש על רקע הומניטרי, ואישור לעדכון של 3,500 תושבים על רקע הומניטרי השוהים ברצועת עזה. כמו כן, יוקדמו תשלומי מסים בשווי מאה מיליון שקלים, ויוענקו תוספת של 600 היתרי BMC לאנשי עסקים בכירים פלסטינים, תוספת של 500 בעלי היתר מסוג זה המורשים להיכנס עם רכב לישראל, וכן תוספת של עשרות היתרי VIP לבכירים ברשות הפלסטינית.

צעדים נוספים נמצאים על הפרק, לרבות בחינת האפשרות להורדת דמי הטיפול הנגבים עבור רכש דלקים, פיילוט להכנסת מכולות דרך גשר אלנבי, יצירת פלטפורמת מע"מ דיגיטלי שנמצאת בעבודת מטה מתקדמת ויצירת פלטפורמה לתשלום מקוון ממעסיקים ישראלים לעובדים הפלסטינים.

שר הביטחון כתב בחשבון הטוויטר שלו בתגובה לקיום הפגישה כי "רק מי שנושא באחריות על שליחת חיילים לקרב - יודע עד כמה עמוקה היא המחויבות למנוע אותו. כך תמיד פעלתי, וכך אמשיך לפעול".

יו"ר הרשות הפלשתינית, אבו מאזן במהלך פגשיתו עם נשיא רוסיה, ולדימיר פוטין  בסוצ'י, רוסיה 23 בנובמבר 2021. AP
אבו מאזן/AP
שר הביטחון, בני גנץ במהלך נאומו בכנס הרצליה 23 בנובמבר 2021. אבשלום ששוני, פלאש 90
גנץ/פלאש 90, אבשלום ששוני
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully