וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מבזקי חדשות - יום חמישי 29.07.2021

08:40

73% מתושבי חיפה: טיפול העירייה במכת חזירי הבר טעון שיפור

דוח חדש של אוניברסיטת חיפה מצא כי מרבית תושבי העיר חשים כי סוגיית חזירי הבר היא הדחופה ביותר מבין הסוגיות שהעירייה צריכה לטפל בהן, כש-73% מהם סבורים כי טיפול העירייה בנושא טעון שיפור. זאת, ברקע המשבר במועצת העיר חיפה, שבשבוע שעבר הדיחה סגניה בשכר של ראש העיר עינת קליש-רותם.

הדוח מתבסס על מחקר שערך ד"ר איתי בארי, ראש המחלקה למנהל ומדיניות ציבורית בבית הספר למדעי המדינה של אוניברסיטת חיפה, על פי מדגם מייצג של 500 משיבים, שהתפלגותם נמצאה כקרובה לנתוני האמת בחיפה מבחינת רובע מגורים, גיל, לאום, דת, ודפוסי הצבעה פוליטית. "ככל הידוע לי, מדובר בניסיון ראשון ויחיד לעריכת מחקר שכזה בישראל, ובפרט בחיפה", אמר בארי.

במחקר של בארי נמצא קשר מובהק בין אמון במנהיגות הפוליטית ותחושת הפגיעה מחזירי הבר. ככל שהמשיבים הביעו אמון נמוך יותר בראש העיר קליש-רותם ובסגנה נחשון צוק, כך תחושת הפגיעה מחזירי הבר הייתה גבוהה יותר. ממצא נוסף שעולה מהדוח הוא שהצבעה בבחירות 2018 לקליש איננה קשורה באופן מובהק למידת הפגיעה מחזירי הבר. אולם, בקרב תושבים שדיווחו כי אם הבחירות היו מתקיימות היום הם לא היו מצביעים לקליש, נמצאה תחושה גבוהה יותר של פגיעה מחזירי הבר.

חזירי בר משוטטים בחיפה 14 במרץ 2021. שלומי גבאי
מחקר ראשון מסוגו. חזיר בר בחיפה/שלומי גבאי
ראשת העיר חיפה עינת קליש רותם במצעד הגאווה בעיר. 18 ביוני 2021. ראובן כהן דוברות עיריית חיפה, אתר רשמי
הדילול הופסק בכהונתה. קליש רותם/אתר רשמי, ראובן כהן דוברות עיריית חיפה
בווידאו: לראשונה תתכנס מועצת העיר חיפה לדון בנושא חזירי הבר ברחובות/צילום: שלומי גבאי
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully