משרד החינוך פרסם הבוקר (שלישי) את נתוני בחינות מדדי יעילות וצמיחה בית-ספרית (מיצ"ב) שנערכו בשנת הלימודים תשע"ה, מהם עולה כי הפערים בין תלמידים מרקע חברתי כלכלי גבוה לנמוך נשמרים וכי חל דרדור באקלים הבית ספרי בהיבטים רבים. למשל, בבתי ספר דוברי עברית נרשמה בשנת הלימודים הקודמת עלייה בדיווחי תלמידים על ונדליזם בכל שכבות הגיל, זאת לאחר מגמה מתמשכת של ירידה בשנים קודמות. כמו כם, חלה עלייה בדיווחי תלמידים, יהודים וערבים, על גניבות בעיקר בחטיבות הביניים ובחטיבות העליונות. גם במקרה הזה, העלייה באה לאחר מגמה מתמשכת של ירידה בשנים קודמות.