וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ממשלת לבנון: 2,000 נהרגו מראשית הקרבות באוקטובר 2023

כתבי וואלה חדשות

עודכן לאחרונה: 5.10.2024 / 3:23

כ-70 רקטות נורו מלבנון הערב לעבר הגולן והגליל. ביידן: ישראל עוד לא החליטה מה לעשות בנוגע לתגובה נגד איראן. דובר צה"ל בערבית הזהיר משימוש של חיזבאללה ברכבי הצלה. הקלה בהגבלות של פיקוד העורף בגליל המערבי | כל העדכונים

כוחות השריון של חטיבה 188 בפעילות ממוקדת בדרום לבנון/דובר צה"ל
  • 21:18/ביידן: אף ממשל אמריקני לא עזר לישראל יותר מהממשל שלי, על נתניהו לזכור את זה

    נשיא ארה"ב ג'ו ביידן אמר הערב: "אף ממשל אמריקני לא עזר לישראל יותר מהממשל שלי. אף ממשל. אני חושב שביבי צריך לזכור את זה. האם הוא רוצה להשפיע על הבחירות לנשיאות ארה"ב? אני לא יודע, אבל אני לא בונה על זה".

    ביידן הוסיף: "לישראל יש זכות להגיב נגד איראן, אבל הם צריכים להיזהר מפגיעה באזרחים". לדבריו, ארה"ב מנסה לגייס את בנות בריתה בעולם כדי להרגיע את המצב במזרח התיכון, "אבל כשיש שלוחים לא רציונליים כמו חיזבאללה והחות'ים - זה דבר מורכב".

    לידיעה המלאה

  • 21:16/ביידן: ישראל עוד לא החליטה מה לעשות בנוגע לתגובה נגד איראן

    נשיא ארצות הברית ג'ו ביידן אמר הערב: "הישראלים לא החליטו מה יעשו בנוגע לתגובה נגד איראן - זה בדיונים. אם הייתי בנעליהם הייתי חושב על אלטרנטיבות אחרות מאשר לתקוף שדות נפט".

  • 20:55/הקלה בהגבלות של פיקוד העורף בגליל המערבי

    בגליל המערבי מקלים בהגבלות. בנהריה הוסרה ההנחייה לשהות בסמיכות למרחב מוגן, חוזרים להנחיות הקודמות. עיריית נהריה הודיעה לתושבים שבהתאם להוראות פיקוד העורף ופיקוד הצפון, ההנחיות שניתנו הערב לצמצום התנועה ומניעת התקהלויות וכן שהייה בסמוך למרחבים מוגנים הוסרה.

    בעיריית נהריה מזהירים כי הסרת ההנחיות אינה מבטלת אפשרות לירי לעבר העיר, ולכן יש להמשיך לגלות עירנות ואחריות ובמידת הצורך לנהוג על פי הנחיות פיקוד העורף. שאר ההגבלות כפי שהיו עד כה, עדיין בתוקף- התקהלות מותרת עד ל-10 אנשים בשטח פתוח ועד ל-150 במבנה.

  • 20:47/לבנון: 2,000 נהרגו מראשית הקרבות באוקטובר 2023

    ממשלת לבנון מסרה הערב בהודעה שמאז תחילת הקרבות באוקטובר 2023 נהרגו בלבנון יותר מ-2,000 בני אדם בחילופי האש.

  • 20:01/דובר צה"ל בערבית מזהיר משימוש של חיזבאללה ברכבי הצלה

    דובר צה"ל בערבית מסר היום: "אנחנו מזהים בימים האחרונים ניצול הולך וגובר של מחבלי חזבאללה ברכבי הצלה, לטובת שינוע מחבלים ואמצעי לחימה. צה"ל מזהיר מפני המשך התופעה, וקורא לצוותים הרפואיים להתרחק מפעילי הארגון ולא לשתף עמם פעולה. כל כלי רכב שיוכח כי יש עליו פעיל חמוש אשר עלה עליו לטובת ביצוע טרור, לא משנה מה סוג הרכב - ייתקף".

  • 19:42/כ-70 שיגורים חצו במהלך אחר הצהריים והערב מלבנון

    דובר צה"ל מוסר שביממה האחרונה מטוסי קרב של חיל האוויר תקפו בהכוונה מודיעינית של אמ"ן ובאופן ממוקד, מחסני אמצעי לחימה, מפקדות ותשתיות טרור נוספות במרחב ביירות. כמו כן, מטוסי קרב תקפו מטרות של מטה המודיעין של ארגון הטרור חיזבאללה בביירות, בהן אמצעי איסוף, מפקדות ותשתיות נוספות.

    לפני התקיפות ננקטו צעדים כדי לצמצם פגיעה בבלתי מעורבים, הכוללים חימוש מדויק ותצפיות מהאוויר. בנוסף, במהלך היממה האחרונה, כלי טיס ומטוסי קרב של חיל האוויר תקפו עשרות מטרות של חיזבאללה בדרום לבנון.

    לפני זמן קצר חיל האוויר יירט שתי מטרות אוויריות חשודות שחצו מלבנון. אין נזק ואין נפגעים. בהמשך להתרעות שהופעלו בשעה 18:03 במרחב קריית שמונה, זוהו כ-15 שיגורים שחצו, חלקם יורטו והשאר נפלו בשטחים פתוחים. בהמשך להתרעות שהופעלו בשעה 18:06 במרחב מצפה פאר, זוהו כ-20 שיגורים שחצו ונפלו בשטחים פתוחים. אין נפגעים.

    בהמשך להתרעות שהופעלו בשעה 18:12 במרחב אביבים, זוהו כ-25 שיגורים שחצו, חלקם יורטו והשאר נפלו בשטחים פתוחים. אין נפגעים. בהמשך להתרעות שהופעלו בשעה 18:28 במרחב סאסא, זוהו כעשרה שיגורים שחצו ונפלו בשטחים פתוחים. אין נפגעים.

  • 23:03

    סיקור מיוחד של כתבי וואלה: יניר יגנה, אמיר בוחבוט, טל שלו, ברק רביד, אורי סלע, גיא אלסטר, אלי אשכנזי, ביני אשכנזי, יואב איתיאל, יקי אדמקר ואביחי חיים.

    לכל העדכונים מהיום ה-363 ללחימה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully