וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דובר צה"ל: "כוננות לפיגועים ביום השנה למלחמה"; על איראן: "נגיב במקום ובזמן שנבחר"

עודכן לאחרונה: 5.10.2024 / 20:57

דובר צה''ל חשף שהכוחות השמידו במהלך הימים האחרונים תשתית תת-קרקעית של כוח רדואן, יחידת העלית של חיזבאללה, שהיתה אמורה לשמש את הארגון למתקפה על הגליל. במהלך הצהרתו, הוא הודה כי במהלך המתקפה האיראנית נפגעו בסיסי תל נוף ונבטים של חיל האוויר

חדרי פיקוד ושהייה ותיקי מחבלים מוכנים לפשיטה: הושמדה תשתית תת-קרקע של כוח רדואן/דובר צה"ל

צה"ל השמיד במהלך הימים האחרונים תשתית תת-קרקעית של כוח רדואן, יחידת העלית של חיזבאללה, שהיתה אמורה לשמש את הארגון למתקפה על הגליל - כך חשף הערב (שבת) דובר צה"ל תא"ל דניאל הגרי.

לוחמי צוות הקרב של חטיבת הצנחנים, לוחמי יחידת יהל"ם ויחידת ההנדסה של פיקוד הצפון בפיקוד אוגדה 98 השמידו תשתית תת-קרקעית באורך 250 מטרים במרחב דרום לבנון. התשתית אותרה ונחקרה בפעולות חוצות גדר שביצעו בשבועות האחרונים יחידות מיוחדות בה איתרו הכוחות חדרי פיקוד, תיקי לחימה מוכנים של מחבלים ואמצעי לחימה רבים ליום פקודה. כמו כן, אותרו חדרי שהייה מאובזרים במקלחות, חדר מטבח, מצבורי מזון ופריטים נוספים.

התשתית שנחשפה נמצאת כ-300 מטרים מהגבול ולא חוצה לשטח ישראל. היא הושמדה על ידי יחידת ההנדסה של פיקוד הצפון, לוחמי יחידת ההנדסה יהל"ם ובשיתוף משרד הבטחון - אגף ההנדסה והבינוי.

כוחות השריון של חטיבה 188 בפעילות ממוקדת בדרום לבנון. דובר צה"ל, דובר צה"ל
הנשק של חיזבאללה שנתפס על ידי הלוחמים. כוחות שריון של חטיבה 188 בפעילות בדרום לבנון/דובר צה"ל, דובר צה"ל

בהתייחס ליום השנה לפרוץ המלחמה, אמר תא"ל הגרי כי בצה"ל ערוכים בכוחות מתוגברים ליום זה, מחשש לפיגועים בעורף במהלכו. "נערכים לכך שביום הציון ל-7 באוקטובר מחבלים ינסו להוציא פיגועים לעורף. כוחותינו ערוכים במוכנות גבוהה מאוד".

בנוגע למתקפת הטילים האיראנית על ישראל השבוע, ולהיערכות למתקפת תגובה של צה"ל, אמר תא"ל הגרי כי ישראל תגיב במקום ובזמן שתבחר, בכפוף להחלטת הדרג המדיני. במהלך הצהרתו, הוא הודה כי במהלך המתקפה האיראנית נפגעו בסיסי תל נוף ונבטים של חיל האוויר, אולם הבהיר כי במתקפה לא נפגעה הכשירות של חיל האוויר כלל וכי הבסיסים ממשיכים לתפקד כרגיל למרות הנזק.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully