וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המבקר על מכל האמוניה: "לפעול למניעת אסון בחיפה"

קובי מנדל

25.12.2012 / 16:00

מבקר המדינה שפירא פירסם דו"ח בו הוא מפציר במשרדי הממשלה ובאיגוד הערים לנקוט בפעולות אכיפה בחיפה, על מנת להבטיח שתוסר הסכנה הנשקפת מהמתקן - "ויפה שעה אחת קודם"

יש לאכוף את הסדרת כל האמצעים למניעת אסון שעלול להיגרם מפגיעה במכל האמוניה שבמפרץ חיפה - כך קובע דו"ח שפרסם היום (שלישי) מבקר המדינה, יוסף שפירא. הסיבה לכך היא הסיכון הנשקף מהימצאות מכל האמוניה, שפגיעה בו תביא לדליפת חומר מסוכן, סמוך לריכוזי אוכלוסייה.

"על משרדי הממשלה הרלוונטיים, בייחוד המשרד להגנת הסביבה בשיתוף איגוד הערים, לאכוף על המפעל לפעול בנחרצות בכל האמצעים המתחייבים כדי למנוע סכנה לציבור", נכתב בדו"ח. עוד נכתב כי הסכנה יכולה להימנע באמצעות "מיגון נוסף של המכל או באמצעות העברתו לאתר אחר, רחוק מריכוזי אוכלוסייה, או באמצעות נקיטת צעדים נוספים".

עוד נכתב בדו"ח כי נוכח הסיכונים המתמשכים שנשקפים ממיכל האמוניה, שעל חלקם הצביע מבקר המדינה עוד בשנת 2007 בדו"ח על היערכות העורף ותפקודו במלחמת לבנון השנייה, על הרשויות לנקוט ב"פעולה דחופה ונמרצת בנושא זה, ויפה שעה אחת קודם".

עוד מדו"ח המבקר
בתי הספר בלוד: ערמות פסולת, חצרות מוזנחות והצפות
אלימות במשפחה: המשטרה מדווחת בפקס - שלא מתקבל
המבקר: "ראש עיריית נצרת עילית גרם להלנת שכר עובדים"

מפרץ חיפה. שרון בוקוב
ליקויים בתפקוד איגוד הערים מפרץ חיפה להגנת הסביבה. מפרץ חיפה/שרון בוקוב

כמו כן, מצביע הדו"ח על ליקויים בתפקוד איגוד הערים מפרץ חיפה להגנת הסביבה, ובמיוחד על היעדר הגדרה מדויקת באשר לאחריותו, תפקידיו וסמכויותיו של האיגוד, הפועל כבר שנים רבות. על פי הדו"ח, יש צורך ליצור מערך תיאום יעיל בין האיגוד לבין המשרד להגנת הסביבה, הרשויות המקומיות החברות בו ומשרד הפנים.

איגוד הערים הוקם בשל הריכוז הרב של מפעלי תעשייה במפרץ חיפה, שרבים מהם משתמשים בחומרים מסוכנים. כמו כן, הוא הוקם על מנת לתת מענה לזיהום האוויר הנובע מפעילות במפעלים ומכלי תחבורה ציבורית ופרטית, וכן למטרדי רעש, גורמים אשר מסכנים כולם את בריאות תושבי האזור. מבקר המדינה ציין כי לאור יכולותיו המקצועיות של האיגוד, על הרשויות המקומיות לשקול להאציל לאיגוד סמכויות נוספות של בקרה ואכיפה - כדי שיוכל להשיג את היעדים שלשמם הוקם.

מאיגוד ערים אזור מפרץ חיפה להגנת הסביבה נמסר בתגובה: "לאיגוד ישנן סמכויות לצמצום הסכנות ממכל האמוניה, אך הן מוגבלות לאופן תפעולו בלבד ולא באשר לסגירתו והוצאתו מהאזור. האיגוד אוכף את ההגבלות שניתנו בדבר כמויות המלאי המקסימאליות. על פי דרישת האיגוד מתקבל דיווח שוטף על כמות המלאי במכל וכן על כמויות האמוניה המיובאות על ידי האוניות. מדיווחים אלו יכול האיגוד להבטיח שכמויות האמוניה שבמלאי לא יעברו את הכמות המותרת. בנוסף לדיווח, אנו מבצעים בדיקות תקופתיות באתר באמצעות אנשי חומ"ס של האיגוד".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully