וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לאחר שנות מאבק: מיכל האמוניה יוצא ממפרץ חיפה

קובי מנדל

1.3.2012 / 19:00

מיכל האמוניה, שבמשך שנים היווה סכנה לתושבים באיזור מפרץ חיפה, יוחלף במפעל לייצור אמוניה בארץ. בחיפה עדיין סקפטיים: "נמשיך בהליך המשפטי עד שיהיה לוח זמנים מחייב"

היסטוריה לתושבי חיפה והקריות: מיכל האמוניה יסולק מתחום מפרץ חיפה. על ההחלטה הודיעו היום (חמישי) השר להגנת הסביבה גלעד ארדן ושר התמ"ת שלום שמחון, בעקבות פגישה שקיימו בנושא בהשתתפות בכירי משרדיהם. ההחלטה התקבלה בין היתר לאור הסיכון שמהווה מיכל האמוניה, בפרט בעת מצב חירום, וכן לאור גילויי מצבורי הגז הטבעי בישראל - שעשוי לשמש לייצור האמוניה ולבטל את הצורך ביבוא הימי המסוכן.

השרים הנחו את מנכ"לי המשרדים למצוא פתרון מהיר ככל האפשר על מנת להקים מפעל לייצור אמוניה בארץ, במיקום שיבטיח סיכון מינימלי של הסביבה. על התכנית שתתקבל לקחת בחשבון את התשואה למשק, הדרישות הסביבתיות והבטיחותיות, משך הזמן הנדרש לביצוע וכן האם המדינה תידרש להעניק תמריצים ליזם שיתעניין בהקמת המפעל.

"המלאכה לא תמה"

כאחד מלקחי מלחמת לבנון השנייה, הורה המשרד להגנת הסביבה על הקמת ועדת שפיר, שתפקידה לבחון את הסיכונים הנובעים מטיפול בחומרים מסוכנים במצבי מלחמה, פעילות עוינת או רעידת אדמה. בין היתר, התייחסה הועדה למיכל האמוניה בחיפה, אשר עובי גגו שלושה סנטימטרים בלבד, ופגיעה בו מהווה סכנה עצומה לתושבי האזור.

הוועדה המליצה לבחון את מיגונו של המיכל מחשש לפגיעת טיל ישירה, וכן לאסור על כניסת אוניות נושאות אמוניה לשטח ישראל בעת מלחמה. בנוסף לאזהרות ועדת שפיר, ישנה גם סכנה קבועה לאוכלוסיה בשל תקלות אפשריות בשלב פריקת האמוניה מהמיכליות.

ראש עיריית חיפה, יונה יהב, בירך על הוצאת מיכל האמוניה ממפרץ חיפה, אך הודיע כי עד שיקבעו לוחות זמנים מפורטים, עיריית חיפה תמשיך בהליך המשפטי אותו היא מנהלת נגד חברת חיפה כימיקלים, במסגרתו היא דורשת את סגירת המיכל לאלתר. "ללא לוחות זמנים מחייבים העבודה אינה מושלמת והמלאכה לא תמה", אמר.

עוד כותרות בנושא מיכל האמוניה בחיפה:
מכל האמוניה במפרץ חיפה לא יקבל רשיון
פיקוד העורף נערך לפגיעה במיכל אמוניה בחיפה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully