וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אם החטוף נגד נתניהו: "הסכם האסירים חסר אחריות"

25.6.2014 / 17:29

בת גלים שער מתחה ביקורת חריפה על הסיכום עם העצירים הפלסטינים שסיים את שביתת הרעב. "התבלבלתם, חייבים להרע את תנאיהם. נבחן אתכם במבחן התוצאה, חובתכם להחזירם חיים"

צילום: ערוץ הכנסת, עריכה: קשת סידי

בת גלים שער, אמו של הנער החטוף גיל-עד שער, מתחה היום (רביעי) ביקורת חריפה על ראש הממשלה בנימין נתניהו ועל השר לביטחון הפנים יצחק אהרונוביץ', בשל הסיכום שהושג עם העצירים הפלסטינים, ושהביא לסיום שביתת הרעב שלהם, שנמשכה כחודשיים.

חטיפת הנערים ומבצע "שובו אחים" - עוד כותרות:
מקורות פלסטיניים: חמאס עצר משגרי הרקטות לעבר ישראל
אמו של החטוף: "לא נשקוט עד שישובו הבנים בשלום"
מדוע איבדנו עניין במבצע. דעה

בת גלים שער ואיריס יפרח, אימהות הנערים החטופים בנתב"ג, בדרכן לז'נבה   24 ביוני 2014.. ניב אהרונסון
"עם שלם יושב בחרדות". בת גלים שער לפני המראתה לז'נבה שלשום/ניב אהרונסון

"קמתי הבוקר, שפשפתי את אוזניי ושמעתי ששב"ס עשה הסכם עם האסירים הביטחוניים. באמת?", תהתה שער במפגש עם חברי כנסת בירושלים, שהשתתפו בה גם רחל פרנקל, אמו של נפתלי פרנקל, ואיריס יפרח, אמו של איל יפרח. היא אמרה כי ראש הממשלה מבקש לפייס את האסירים והוסיפה: "חייבים להרע את תנאיהם, שיבינו שלא שווה לחטוף ילדים. לא יכול להיות שהם יהיו בחגיגות רמדאן ועם שלם יישב כאן בחרדות".

"אדוני ראש הממשלה ואדוני השר לביטחון הפנים, התבלבלתם", המשיכה שער בביקורת. "הסכם עם שובתי רעב הוא טעות חמורה. עם ישראל מאוחד בכאב למען שובם, אבל לא נקבל מעשים חסרי אחריות. הגעה להסכם עם שובתי הרעב הוא מעשה של חוסר אחריות כלפי עם ישראל".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

הטיפול שמאריך את חייהם של חולי סרטן ריאה

בשיתוף העמותה הישראלית לסרטן ריאה
ראש הממשלה בנימין נתניהו והשר לבטחון פנים יצחק אהרונוביץ בסיור בעיר בעקבות גל הרציחות אוקטובר 2010. אורי לנץ
"האם עושים כל מה שאפשר להחזיר אותם?". נתניהו ואהרונוביץ'/אורי לנץ

"אנחנו שומעים שהופכים כל אבן, אבל אולי לא צריך להפוך כל אבן אלא גם להרים אותה", המשיכה. "האם עושים כל מה שאפשר להחזיר אותם? אדוני ראש הממשלה וחברי הקבינט, נבחן אתכם במבחן התוצאה. יש מידע שהם חיים – חובתכם להחזיר אותם חיים".

איריס יפרח אמרה לחברי הכנסת: "איל שלי נעלם לפני 13 יום ואני כמו שיכורה, לא יודעת את נפשי. הלב נקרע, דואג, חרד לשלומם של איל, גיל-עד ונפתלי. באתי לכאן כאמא שחרדה ודואגת, לא ישנה בלילות. אני פונה אליכן: אין אמא שלא רוצה לחבק את בנה. לכן ההשפעה. הבטחנו שנהפוך עולמות עד שהם יחזרו".

אמו של נפתלי פרנקל באו"ם: "עזרו לנו להשיב את הבנים". אתר רשמי
"אחד הדברים הקשים זו הסבלנות". שלוש האימהות, אתמול בז'נבה/אתר רשמי

רחל פרנקל סיפרה על שובה מהביקור במועצת האו"ם לזכויות האדם בז'נבה אתמול, שם נאמה בפני חברי המועצה בניסיון לרתום את דעת הקהל העולמית ולקדם את שחרור החטופים. "חזרתי מאירופה עם כרזות גדולות. האחות בת השש של נפתלי פרצה בבכי ואמרה שהם חצופים שהם מחזיקים אותו", סיפרה. "אמרתי לה שזה בסדר לבכות, ושאחד הדברים הקשים זו הסבלנות". בניגוד לביקורת של שער, היא ציינה כי "אנחנו יודעים שמדינת ישראל עושה כל מאמץ אפשרי".

בתוך כך, הערב נמסר כי השר לביטחון הפנים עדכן את ראש הממשלה על סיום שביתת הרעב. בשיחה אמר אהרונוביץ' לנתניהו: "חשוב להבהיר – לא היו שום הסכמים עם האסירים. הם הבינו שאין לנו כוונה להתפשר ולכן חיפשו סולם כדי לרדת. הנחישות של מבצע צה"ל,משטרת ישראל, מג"ב וכוחות הביטחון בשטח, והלחץ שיצר אצלם החוק להזנה (בכפייה, ע"נ) היו מהגורמים שהביאו אותם להפסיק את השביתה".

בהכנת הידיעה השתתף יוסי אלי

לפניות לכתב עמרי נחמיאס: omri_n@walla.net.il

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully