וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אמו של גיל-עד: "לא נשקוט עד שישובו הבנים בשלום"

24.6.2014 / 17:10

בת גלים שער התייחסה לנאומה של רחל פרנקל באו"ם וטענה כי "נעשתה הסברה חשובה", לנוכח אדישות העולם למצוקת המשפחות. עם זאת, הבהירה: "על מדינת ישראל האחריות לשחרר הילדים"

צילום: אתר האו"ם, עריכה: יאיר דניאל, קריינות: אביב אברמוביץ'

בת גלים שער, אמו של גיל-עד, נשמעה היום (שלישי) אופטימית בתום נאומה של רחל פרנקל אמו של נפתלי, במועצת האו"ם לזכויות אדם בז'נבה, בנוגע לתרומתו לקידום מאבקן לשחרור בניהן, שנחטפו יחד עם איל יפרח בגדה המערבית. "אנחנו מרגישות שנעשתה פה הסברה חשובה מאוד בדעת הקהל העולמית", אמרה בת גלים. "העולם אדיש ולא זועק את זעקתנו. באנו לכאן כדי להרים קול זעקה ולומר שלא ניתן להתעלם מחטיפת ילדים".

עם זאת, ציינה בת גלים כי "הפנייה לדעת הקהל חשובה, אבל ברור לנו שמי שישחרר את הילדים זו מדינת ישראל. לה יש את האחריות והמחויבות, היא לא תאכזב אותנו". לדבריה, "אנחנו מסתובבות כאן וגאות להיות אזרחיות של המדינה שדואגת לאזרחיה. לא נשקוט ולא ננוח עד שבמבחן התוצאה ישובו גיל-עד, נפתלי ואיל הביתה בשלום". שער התייחסה גם לביקורת הקשה שנמתחה על ישראל במהלך הדיון מצד נציגים של כמה מדינות. "אנחנו הרגשנו שהדברים נשמעו כאן", הבהירה. "הייתה שתיקה באולם כשרחלי דיברה. היא ייצגה אותנו בכבוד".

חטיפת הנערים - סיקור מיוחד:
אמו של נפתלי פרנקל נאמה באו"ם: זכותו של כל ילד לחזור הביתה
אנדרטות נותצו ליד יד ושם, שמות החטופים נכתבו
תנו לצה"ל עוד רגע לנצח | ארז וינר

בת גלים שער ואיריס יפרח, אימהות הנערים החטופים בנתב"ג, בדרכן לז'נבה   24 ביוני 2014.. ניב אהרונסון
בת גלים שער בשדה התעופה בן גוריון, אמש/ניב אהרונסון

את נאומה היום בצהריים בז'נבה, פתחה רחל פרנקל כשפנתה לנציגי המדינות השונות ואמרה להם: "אני מגיעה לכאן כאמא. לפני 12 ימים בני נפתלי ושני נערים נוספים נחטפו בדרך חזרה מבית הספר. מאז לא שמענו מהם דבר – לא חדשות, לא סימן חיים. בני שלח לי מסרון, אמר שהוא בדרכו הביתה, ואז נעלם. הסיוט של כל אם הוא לחכות ולחכות ללא קץ שבנה ישוב הביתה".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

התהליך המסקרן של מיחזור אריזות מתכת

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר

"רק רוצים לחבק אותם שוב"

"אנו רוצים להביע את תודתנו העמוקה לגלי התמיכה, התפילות והאנרגיה החיוביות מכל רחבי העולם", המשיכה פרנקל. "אני רוצה להודות למזכ"ל האו"ם על כך שגינה את חטיפת הבנים וקרא לשחררם". היא הודתה גם לצלב האדום. עם זאת, היא הוסיפה: "אני מאמינה שניתן וצריך לעשות הרבה יותר, על ידי הרבה יותר אנשים. לכן באנו לכאן היום שלוש האימהות, לבקש מכולם לעשות כל מה שניתן להחזיר את ילדינו".

פרנקל סיכמה את נאומה בכך שהבהירה כי "אסור לחטוף ילדים, בנים או בנות חפים מפשע, ולהשתמש בהם ככלי למאבק זה או אחר, זה אכזרי". לדבריה, "המועצה הזאת אחראית להגן על זכויות אדם. אני רוצה לשאול: האין לכל ילד הזכות לחזור הביתה בשלום מבית הספר? כל שאנו רוצים הוא שהם ישובו לבתים, למיטותיהם. אנחנו רק רוצים לחבק אותם שוב".

לפניות לכתב שבתי בנדט: sben72@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully