וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פריימריז במפלגת העבודה: "בחירות גורליות"

פנחס וולף

12.9.2011 / 5:30

66,310 חברי מפלגת העבודה ייצאו להצביע עבור המועמד המתאים לדעתם להובלת המפלגה. המועמדים - יחימוביץ', פרץ, מצנע, והרצוג יסיירו בין הקלפיות בכל רחבי הארץ בתקווה לניצחון

אחרי כל התלאות והשערוריות שמפלגת העבודה סיפקה בחודשים האחרונים, הגיע יום המבחן הדמוקרטי הראשון מאז פרישת ברק וחבריו למפלגת עצמאות. 66,310 חברי מפלגת העבודה יוכלו להצביע היום (שני) באחת מ-171 הקלפיות של המפלגה, לאחד מארבעת המועמדים – שלי יחימוביץ', עמיר פרץ, יצחק הרצוג ועמרם מצנע. מדי שעה-שעתיים ימסור מטה המפלגה את נתוני ההצבעה ועם סגירת הקלפיות, יחכה למועמדים לילה ארוך: פעילי המפלגה יתחילו להגיע לבית המפלגה בבית ברל – עד שבאמצע הלילה יגיעו התוצאות הסופיות.

מי הכי מתאים להנהיג את מפלגת העבודה? הצביעו

במהלך הזמן, מפרסום הגרסה הראשונה של ספר הבוחרים, מספר המצביעים קטן בכ-20 אלף ממספר הטפסים שהגיעו לבית המפלגה. המאוכזב העיקרי מגריעת החברים הוא עמיר פרץ, שהקפיד להתבטא בצורה נחרצת בנושא במהלך השבועיים האחרונים. אבל לא רק חברים נגרעו בבחירות הללו, גם שני מועמדים נפלו במהלך הזמן: בשלב מוקדם יחסית חבר יו"ר מרכז השלטון המקומי שלמה בוחבוט לפרץ, וביום חמישי האחרון, אראל מרגלית הסיר את מועמדותו ועבר לתמוך בהרצוג.

בתקופת סגירת ספר הבוחרים הוגשו לא פחות מ- 13,000 עתירות למוסד לבירור עתירות. עתירה של שלי יחימוביץ' איימה לדחות את הבחירות, אך בסיכומו של דבר העניינים התנהלו כסדרם והבחירות ייערכו היום. אם לא יהיה מועמד שיקבל למעלה מ 40 אחוז מהקולות, ייערך בעוד שבועיים סיבוב שני בין שני המועמדים המובילים.

יהיה קשה מאוד לעשות פעולה לא כשרה

יו"ר ועדת הבחירות של העבודה, רענן כהן, כבר הפיק לקחים ממערכת הבחירות. בשיחה עם וואלה! חדשות אמר כהן כי לאחר בחירת היו"ר הקבוע, בכוונתו להוביל מהלך במטרה לאפשר זכות הצבעה רק למי שחבר מעל לשנה במפלגה. "אי אפשר לנהל מערכת בחירות מטורפת כמו שהייתה", הוא אמר.

עוד על הבחירות במפלגת העבודה:
עופר עיני לפעיליו: הצביעו ליחימוביץ' או להרצוג
הפריימריז בעבודה: האם הקיבוצים עדיין איתה?
הקרב מתחמם: המועמדים בעבודה שולפים ציפורניים


בינתיים הוא מתכונן במלוא המרץ ליום העמוס, אותו ינהל יחד עם מזכ"ל המפלגה, חיליק בר, מחפ"ק מיוחד שהוקם בחולון. "המערכת בנויה בצורה כזאת שיהיה מאוד קשה למישהו לעשות פעולה לא כשרה", הוא הצהיר. "זה ארגון למופת, מסודר, ואני מקווה שאלו יהיו בחירות הוגנות ונקיות, ומי שייבחר נעמוד מאחוריו". ועדת הבחירות חילקה דפי הנחיות למפעילי הקלפיות עם הנחיות להתנהגות במקרה של אירועים לא צפויים. כך, לדוגמה, על פי ההנחיות, לא ניתן לפתוח קלפי לפני שנוכח בה יו"ר קלפי, שהוא לא חבר מפלגה, ועוד שניים מתוך ארבעת נציגי המטות השונים. ההנחיות קובעות עוד כי הספירה תהיה ידנית על ידי כל חברי ועדת הקלפי וכל אחד יקבל את התוצאות, ויוכל להעביר אותן מיידית למטה שלו. בסיום יום הבחירות יהיו שתי הקלדות בשתי מערכות שונות של התוצאות, כדי לוודא שלא נפלה טעות בספירה.

"אלו בחירות גורליות לעתיד המפלגה", הסביר חיליק בר. "אני קורא לכל המועמדים להתנהג בחברות. אני מאמין שהיו"ר שייבחר יוביל את המפלגה החברתית הגדולה והמשמעותית בבחירות הבאות. זהו אחד המבחנים החשובים למפלגה שהיו שכבר הספידו אותה".

המתמודדים בפריימריז של מפלגת העבודה בכינוס של ותיקי המפלגה, אוגוסט 2011. נמרוד סונדרס
ארבעת המתמודדים על ראשות העבודה/נמרוד סונדרס

ולאן ילכו המועמדים עצמם? להם ממתין יום ארוך וגדוש, שיתחיל בשעה 10:00 ויסתיים אי שם בשעות הלילה הקטנות של יום שלישי. פרץ יפתח את היום בהצבעה בקלפי בשדרות. משם הוא יעבור לסיור קלפיות במושב תירוש ובנתיבות, ואז ילך למטה שלו בתל אביב. יחימוביץ' תצביע בקלפי שלה ברחוב זמונהוף בתל אביב, משם תקפוץ לגיחה קצרה במטה שלה בדיזינגוף סנטר ולאחר מכן תעבור לקלפיות באשדוד.

מצנע והרצוג סידרו לעצמם לו"ז קצת יותר מתיש. מצנע יפתח את יום הבחירות שעה לפני פתיחת הקלפיות במטה שלו בחיפה, משם הוא יצביע בקלפי הסמוכה לביתו, ולאחר מכן יבקר ב- 13 קלפיות בצפון, במרכז, בירושלים ובאשדוד. עם סגירת הקלפיות הוא ימהר חזרה לחיפה לצפות בתוצאות המדגם. היום של הרצוג ייפתח בליווי אמו, אורה, להצבעה בקלפי בהרצליה. בצהריים הוא יצביע עם רעייתו, מיכל, בקלפי בתל אביב. בין לבין הוא יבקר בקלפיות מחיפה ועד ראשון לציון. בשעה 22:00 הוא יסור למטה הבחירות שלו ברמת גן לצפות בתוצאות.

לפניות לכתב: pinhas_wolf@walla.co.il

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully