וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נתניהו לסוכנות מוסד: "אתן וונדר-וומן אמיתיות"

5.12.2013 / 21:33

12 אנשי מוסד, בהם 4 נשים, קיבלו תעודות הצטיינות "על התייצבותם בחזית סיכול איום הנשק הבלתי קונבנציונאלי". הנשיא פרס: "מלא גאווה מלוחמות המוסד שהן אמהות לילדים"

נשיא המדינה, ראש הממשלה וראש המוסד העניקו הערב (חמישי) בבית הנשיא תעודות הצטיינות ל-12 סוכני מוסד מצטיינים, בהם ארבע נשים. "כשאני מאשר את המבצעים שלכם אני נפעם מהתעוזה ומהדמיון שלכם שלא יודע גבולות", אמר ראש הממשלה בנימין נתניהו, ופנה לסוכנות המוסד המצטיינות: "את מה שגל גדות תעשה בסרט כוונדר-וומן, אתן עושות בחיים האמתיים". נשיא המדינה, שמעון פרס, אמר במהלך הטקס: "אני מלא גאווה מלוחמות המוסד המצטיינות שהן אמהות לילדים המגינות על בני עמן". 12 הסוכנים המצטיינים קיבלו את האות ההצטיינות מהנשיא על "התייצבותם בחזית סיכול איום הנשק הבלתי קונבנציונאלי, המאבק בטרור ומניעת איומים אחרים על מדינת ישראל".

עוד בוואלה! חדשות:
לקראת משבר? הפלסטינים דחו את הסדרי הביטחון של קרי
פריז: בשר עטלפים וקיפודים - ללא ידיעת הלקוחות
מה עושים כשמאבדים שליטה על המכונית בנהיגה?

נשיא המדינה שמעון פרס, ראש הממשלה בנימין נתניהו וראש המוסד תמיר פרדו, בטקס מצטייני הנשיא וראש המוסד.דצמבר 2013. קובי גדעון / לע"מ, לשכת העיתונות הממשלתית
ראש המוסד פרדו, הנשיא פרס וראש הממשלה נתניהו, בטקס בבית הנשיא/לשכת העיתונות הממשלתית, קובי גדעון / לע"מ

המצטיינים והמצטיינות הם סוכני מוסד צעירים וותיקים, שעוסקים בתחומי עשייה מגוונים של הארגון, בפעילות מבצעית, באיסוף וניתוח מודיעין, בטכנולוגיה ותפקידי מטה. בהודעת בית הנשיא נכתב כי בין המצטיינים "בלטו שתי לוחמות נועזות, על עבודתן בזירות מאיימות, תוך סיכון חייהן ותוך הפגנת תעוזה וקור רוח. האחת, אשת מבצעים שנטשה קריירה מבטיחה ונרתמה לעבודה בזירות המאיימות ביותר לישראל, תוך התמודדות עם יריבינו העוינים ביותר". לוחמת נוספת, לפי ההודעה, "הגיעה להישגים יוצאי דופן בתחומי העשייה והביצוע ובכך סייעה רבות לקידום יעדי המוסד. בנוסף, תרמה רבות לפיתוח תחום ייחודי אשר תרם להרחבת מעטפת הביצועים. המשותף לשתיהן הוא שבמקביל להיותן לוחמות נועזות, הן אימהות ומתחזקות קן משפחתי למופת".

בנוסף לסוכנות המוסד, קצין איסוף בארגון זכה לקבל תעודת הוקרה והצטיינות "על חשיבתו פורצת הדרך, ביצועיו יוצאי הדופן ויכולותיו הייחודיות, שהביאו להשגת יעדי המוסד לשמירת האינטרסים הביטחוניים של מדינת ישראל". מצטיין נוסף מגיע מהתחום הטכנולוגי - תחום בעל חשיבות רבה במוסד. "בזכות יכולתו לזהות את הפוטנציאל שבטכנולוגיה ולהביאה לכדי מערכת מבצעית המניבה מודיעין, הוא הפך לעמוד תווך בארגון. חבריו מספרים כי על אף שחברות היי-טק רבות מחזרות אחריו, הוא בחר להישאר במקום בו יכול לתרום למדינה ולמצות את יכולותיו יוצאות הדופן", נכתב בהודעה.

נתניהו: "נפעם נפעם מהתעוזה ומהדמיון שלכם"

הנשיא פרס, שבפתח דבריו הצדיע לסוכני ארגון הביון של ישראל, אמר: "נפגשתי עם אנשי מודיעין מכל העולם, ואני יכול להגיד מניסיון - המוסד הוא ארגון הביון הטוב בעולם. סוכני המוסד נדרשים להפגין חוכמה, שליטה עצמית, אומץ לב מדהים, תחבולה, אימפרוביזציה, זהירות וזריזות. השירות שאתם עושים למען המדינה לא יסולא בפז. אתם ארגון קטן הפועל בעולם גדול, ישראל מוקפת בכל כך הרבה אויבים ובכל כך מעט ידידים. עבורכם, כל יום הוא בלתי צפוי ובלתי ידוע".

ראש הממשלה נתניהו אמר כי "אזרחי ישראל לא יודעים מה אתם עושים, אבל אני יודע איזה דברים עצומים אתם עושים למען ביטחונה של המדינה. כשאני מאשר את המבצעים שלכם אני נפעם מהתעוזה ומהדמיון שלכם שלא יודע גבולות". הוא הוסיף: "שמעתי את הסיפורים של 12 המצטיינים והמצטיינות, ואני רוצה להגיד לכם שאף על פי ששמכם הפרטי אינו ידוע, בזכותכם שמו של המוסד הולך לפניו. תודה לכם בשם אזרחי מדינת ישראל".

ראש המוסד תמיר פרדו, אמר במהלך הטקס: "עוצמתו של המוסד באנשיו, במשרתים בו בתושייה, בדבקות במשימה בחשיבה יוצרת מחוץ לקופסה, לצד צניעות ויושרה, באמצעותם ניתן להכריע מערכות, גם אלו הנראות בלתי אפשריות ואף בלתי הגיוניות".

2
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully